تقدیر از هنرمندان صنایع دستی کاشان در رویداد ملی سه‌گام

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: از چهار هنرمند صنایع‌دستی این شهرستان در رویداد ملی سه‌گام، تقدیر شد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا احمد دانایی‌نیا گفت: رویداد ملی سه‌گام با هدف شناسایی هنرمندان نساجی سنتی، رودوزی سنتی و چاپ سنتی برای تجاری‌سازی و به روز رسانی این صنایع‌دستی در مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد تهران برگزار شد.

وی افزود: حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی از طریق پیوند دادن طراحان و ایجاد ارتباط بین هنرمندان و تولیدکنندگان منسوجات دستی با طراحان لباس و ایجاد زمینه‌های مشارکت بین این گروه‌ها از دیگر اهداف این رویداد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان، تصریح کرد: در آیین پایانی این رویداد «معصومه بینوا» و «زهرا خرمی» به عنوان برگزیدگان گروه منسوجات سنتی معرفی شده و از «فاطمه سادات محتشمی» در گروه رودوزی‌های سنتی تجلیل شد.

دانایی نیا گفت: در آیین پایانی رویداد ملی سه‌گام، از «جمشید خداداد نوش‌آبادی» استادکار مخمل نقش برجسته و دارنده نشان اصالت یونسکو تقدیر شد.

وی افزود: رعایت اصالت و فرهنگ بومی در آثار، استفاده از مواد اولیه طبیعی و مرغوب، خلاقیت در کاربردی بودن آثار، به کارگیری اصول زیبایی‌شناسی به همراه نوآوری طرح و نقش، تلفیق رنگ‌بندی سنتی و مدرن و همچنین قیمت مناسب تمام شده از جمله ویژگی‌های انتخاب آثار برگزیده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، تأکید کرد: برگزاری این رویدادها، می‌تواند بستر مناسبی برای استفاده از صنایع‌دستی برای خلق مد ایرانی توسط طراحان لباس با چشم‌انداز ورود به بازارهای بین‌المللی و صدور فرهنگ ایرانی قلمداد شود.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.