دو هزار کاشانی تا پایان دولت سیزدهم صاحبخانه‌ می‌شوند

معاون عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم حداقل 2000 منزل مسکونی آماده تحویل و واگذاری شود و 2000 کاشانی در قالب طرح نهضت ملی مسکن صاحب‌خانه شوند.

 به گزارش کاشان فردا به نقل از فارس «هادی اکبری» معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: تاکنون ۲۵ هزار نفر در قالب طرحهای اقدام ملی مسکن یا نهضت ملی، جوانی جمعیت، ایثارگران، کمیته امداد و بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۰ هزار متقاضی واجد شرایط و ۱۵ هزار نفر دیگر فاقد شرایط بودند.

وی گفت: 8000 نفر از این افراد مربوط به طرح نهضت ملی مسکن و 2000 نفر دیگر مربوط به اقدام ملی مسکن است و متقاضیان طرح‌های جوانی جمعیت و ایثارگران نیز به آن اضافه می شوند، افزود: کار واگذاری و ساخت خانه برای ۱۵۰۰ نفر از افراد پالایش‌شده در کاشان و ۵۰۰ نفر در شهرهای تابعه قمصر، نیاسر، برزک، مشکات و جوشقان قالی از سال ۱۴۰۱ در منطقه مسکن مهر (خانم الانبیاء) آغاز و حتی پیشرفت فیزیکی برخی بلوک‌ها تا پنج طبقه ساخت انجام‌شده است.

اکبری بیان کرد: ۲۰ هکتار زمین برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تابعه الحاق شده که در حال طراحی و مطالعات است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه ۵۰ هکتار زمین نیز برای هشت هزار متقاضی باقی‌مانده در شهر کاشان در محدوده بلوار صنعت این شهر الحاق شده است، گفت: طراحی و ساخت منازل مسکونی برای این متقاضیان نیز در حال مطالعه و بررسی است.

وی با تأکید بر اینکه در معاونت عمرانی فرمانداری ویژه کاشان پیگیری و رایزنی‌های متعددی با وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی برای ساخت منازل ویلایی در کاشان با توجه به محدودیت‌های قانونی این نوع ساخت انجام‌شده است گفت: به دلیل مسائل اقتصادی و اجتماعی شهروندان، طرح ساخت خانه‌های ویلایی در حال پیگیری است که در صورت تصویب در کارگروه‌های استانی و کشوری عملیاتی خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه احتمالا طرح تلفیقی ویلایی و آپارتمانی مصوب شود تا متقاضیان از بین این دو طرح یکی را انتخاب کنند، یادآور شد: در ساخت منازل آپارتمانی با رعایت استانداردهای کیفی بیشتر ازجمله کیفیت بهتر پارکینگ، کریدور بزرگ، اتاق کودک، نصب آسانسور، وجود دو راه‌پله و سامانه‌های آتش‌نشانی تأکید شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه واحدهای طرح گروه ساخت یا ویلایی با شرایط خاص کیفی و جزئیات ویژه معماری موردپسند است،اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار ضعیف متوسط با شرایط ویژه اعطای زمین رایگان، اتصال انشعابات تا جلوی در حیاط، هزینه ۵۰ درصدی پروانه ساختمانی، بیمه و نقشه نظام‌مهندسی، طراحی از طریق دستگاه‌های اداری و اعطای وام ۵۵۰ میلیون تومانی با ۲ سال تنفس، بازپرداخت ۲۰ ساله و اقساط پلکانی (تصاعدی) در حال انجام است.

وام دولت سیزدهم برای متقاضیان مسکن

وی گفت: دولت برای خانواده‌های ضعیف علاوه بر وام ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲درصد ۴۰۰ میلیون تومانی را نیز برای جبران آورده متقاضیان پیش‌بینی کرده است.

اکبری با تأکید بر اینکه تاکنون 7000 وام به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن اعطاشده است، تصریح کرد:5000وام برای متقاضیان شخصی دارای زمین و امکانات از طریق بانک عامل نیز تا پایان این دولت پرداخت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان واگذاری زمین و ساخت منازل مسکونی در شهرستان کاشان را علاوه بر طرح‌های نهضت ملی مسکن، طرح جوانی جمعیت، ایثارگران (خانواده معظم شهدا، آزادگان و جانبازان)، خیران برای اقشار آسیب‌پذیر کمیته امداد و بهزیستی (دارای دو فرزند توان‌خواه) دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم حداقل2000منزل مسکونی آماده تحویل و واگذاری شود و 2000کاشانی در قالب طرح نهضت ملی مسکن صاحب‌خانه شوند.

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.