مدرن‌ترین پهپادهای آمریکا و صهیونیست در ایران بومی‌سازی شد

مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مدرن‌ترین پهپادهای آمریکا و صهیونیست به دست ما رسیده است و بومی سازی شده و هیچ گونه وابستگی در ساخت و تعمیر آن به غیر نداریم.

به گزارش کاشان فردا به نقل از خبر گزاری فارس سردار پاسدار «علی بلالی»  مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی بسبج اساتیدگفت: هوافضا سپاه در حوزه پهپاد به اقتدار رسیده است بطوری که اعلام شد بعد از جنگ جهانی، جمهوری اسلامی ایران اقتدار و قدرت هواپیمای آمریکا را به چالش کشیده است.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس یک تهدید بود که به فرصت تبدیل شد. در سال ۶۳_۶۴ ایده شهید چمران مبنی بر اینکه باید به یک پرنده‌ای مجهز شد که بتوان به خط مقدم عراق فرستاد و تصویربرداری کرد، عملیاتی و توانستیم به ساخت پهپاد دست یابیم که نخستین  پهپاد به اسم   “تلاش” نامگذاری شد.

وی به” پهپاد مهاجر” اشاره کرد و گفت: با این پهپاد بدنبال جمع کردن پهپادهای متجاوز بودیم و تلاش شد در این عرصه به مهندسی معکوس دست یابیم.

مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با تاکید و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه موشک‌ها باید به گونه‌ای ساخته شود که دقیقا نقطه هدف را مورد اصابت قرار دهد و افراد بی‌گناه آسیب نبینند، در ساخت موشک، مرحله به مرحله پیشرفت کردیم و از موشکی که بُرد ۳۰۰ کیلومتر با انحراف یکهزار و ۵۰۰ متر داشت به موشک با بُرد2000 کیلومتر و انحراف صفر رسیدیم.

وی با اشاره به مجهز شدن ایران به موشک ابر صوت گفت: در حوزه دفاعی به پایداری رسیدیم و صد درصد محکم و قوی هستیم همانطور که در عرصه انرژی اتمی و سلول‌های بنیادی و ساخت پالایشگاه در دنیا حرف برای گفتن داریم.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.