دومین کاروان کودکان اُتیسم کاشان به مشهد سفر کردند

مدیرعامل انجمن اُتیسم کاشان از سفر دومین گروه از کودکان مبتلا به اُتیسم در قالب کاروان «کبوتران حرم» به مشهد و زیارت حرم امام رضا(ع) خبر داد.

 به گزارش از کاشان فردا  به نقل از ایسنا «مریم خیامی‌پور» گفت: مدت این سفر زیارتی به مدت پنج روز بوده که ۱۰۰ کودک اُتیسم همراه خانواده خود با قطار و با مشارکت نیکوکاران به مشهد سفر می‌کنند.

وی گفت: زندگی مبتلایان به اُتیسم و مراقبان آنان با دشواری‌های زیادی همراه است به خصوص که آنها تحمل مکان‌های شلوغ و پر صدا را ندارند و به همین علت خانواده‌های آنها نیز از مسافرت‌ها و دورهمی‌ها محروم هستند تا فرزندشان دچار هیجانات و حساسیت‌های خاص نشوند.

مدیرعامل انجمن اُتیسم کاشان گفت: مبتلایان اُتیسم دارای شرایط خاصی هستند که جامعه از آن آگاه نیست و همین ناآگاهی منجر به رفتاری می‌شود که خانواده را از جامعه جدا می‌کند، بنابراین برگزاری این‌گونه برنامه‌ها می‌تواند بخشی از رنج آنها را کم کند.

وی افزود: کودکان مبتلا به اختلال طیف اُتیسم چنانچه در جامعه حضور داشته باشند، سازگاری آنها با جامعه بیشتر شده و سلامت آنها افزایش پیدا می‌کند و به شرط آنکه جامعه و دولت برای نگهداری از این کودکان در کنار خانواده‌ها قرار بگیرند.

وی گفت: جامعه باید به گونه‌ای آماده شود که بتواند حضور این کودکان را پذیرا شود و تلاش می‌کنیم این ساختار را در جامعه پیگیری کنیم تا حقوق این گروه از شهروندان رعایت شود.

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.