منطقه کاشان تنها یک دستگاه «ام آر آی» دارد

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تصویربرداری «ام آر آی» در مراکز درمانی این شهرستان طی سال گذشته به رقم ۲۵ هزار تصویر رسید که  ۱۵ هزار ام آر ای در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان و ۱۰ هزار و ۵۴ مورد نیز در بیمارستان نقوی انجام شده است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«عباس آزادی»گفت: روزانه ۲۰۰ نفر برای دریافت نوبت، انجام «ام آر آی» و دریافت جواب به بیمارستان شهید بهشتی کاشان مراجعه می‌کنند، به طوری که در سه ماه اول سال جاری بیش از شش هزار «ام آر آی» با نظر پزشک متخصص انجام شده است.

وی گفت: بنا بر آمار ثبت شده، روزانه ۶۰  «ام آر آی» در مرکز آموزشی درمانی نقوی انجام می‌شود، در حالی که طبق استاندارد، روزانه ۲۰ عدد تصویربرداری «ام آر آی» قابل انجام است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: دستگاه «ام‌ آر آی» بیمارستان نقوی مستهلک و از رده خارج شده است و برای تهیه یک دستگاه جدید و پیشرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال رایزنی هستیم که پس از دریافت، عملیات لازم برای نصب و راه‌اندازی در این مرکز آغاز خواهد شد.

وی گفت: تصویربرداری تمام ستون فقرات، مغز، گوش، چشم، شکم و تمام موارد و اندام‌ها به جز مچ دست و آرنج با تزریق و بدون تزریق در واحد تصویربرداری ام آر آی این مراکز انجام می‌شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: منطقه کاشان دارای فقط دو دستگاه تصویربرداری در بخش دولتی است و دستگاه «ام آر آی» یکی از مراکز خصوصی کاشان نیز به علت تخصیص نیافتن ارز، جهت ورود گاز هلیوم دستگاه «ام آر آی» به کشور غیرفعال شده است.

وی گفت: مشکل کمبود گاز هلیوم مربوط به کل کشور است و مختص منطقه کاشان نیست و پیگیری‌ها در خصوص تخصیص ارز و ورود گاز هلیوم مورد نیاز دستگاه ام آر آی در کل کشور در حال انجام است.

استاندارد جهانی، برای یک میلیون جمعیت یک دستگاه «ام آر آی» تعریف می‌کند، اما سبک زندگی و افزایش بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، افزایش بیماری‌های صعب‌العلاج و پذیرش بیمار از مناطق شمال استان اصفهان و استان مرکزی از عوامل افزایش درخواست «ام آر آی» در کاشان است.

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.