آموزش ۱۲ رشته جدید در هنرستان‌های کاشان

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: سال تحصیلی آینده ۱۲ رشته جدید در هنرستان فنی حرفه‌ای و کاردانش این شهرستان آموزش داده خواهد شد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«ماشاالله مشکینی»گفت: هنرستان‌های پسرانه برای سال آینده در رشته‌های مکاترونیک، مکانیک خودرو، نصب  و سرویس آسانسور، تولید محتوای چند رسانه‌ای، انیمیشن، سینما و نمایش هنرجو خواهد پذیرفت.

وی گفت: هنرستان دخترانه نرجس در سال تحصیلی آینده برای رشته‌های بسته‌بندی و فروش گیاهان دارویی، دوخت لباس محلی، برنامه‌ریزی و مدیریت خانواده، تولید محتوای آموزشی، هنر فرش و خیاطی هنرجو فعالیت خواهد کرد.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان، گفت: توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای یکی از ضرورت‌های اشتغال پایدار و کارآفرینی است که در سال تحصیلی جاری ۴۵۶۱ هنرجو در هنرستان‌های شهرستان کاشان تحصیل می‌کنند که ۲۶۴۳ نفر آنها پسر و بقیه نیز هنرجویان دختر هستند.

مشکینی گفت: بنا بر برنامه سند تحول بنیادین باید میزان پذیرش هنرجو در هنرستان‌ها به ۵۰ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه برسد و این رقم در شهرستان کاشان به ۴۸ درصد رسیده که افزایش آن نیازمند زیرساخت‌هایی است که باید آماده کنیم.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز در دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه تحصیل می‌کنند که ۱۵۸۸ نفر آنها در مدارس روزانه غیردولتی پذیرش شده‌اند.

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.