تحویل دام به دامداران خسارت دیده روستای نهوج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: طبق مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار و تأیید مدیریت بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان، قیمت هر کیلو گوشت قرمز با ۱۵۰ گرم دنبه و بدون استخوان ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«محمد امینی »گفت: طبق مصوبه کمیته قیمت‌گذاری و کارگروه ستاد تنظیم بازار و پیشنهاد اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز در استان و تأیید مدیریت بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان قیمت هر کیلو گوشت قرمز با ۱۵۰ گرم دنبه و بدون استخوان ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده است. البته باید مابقی خدمات قصابی‌ها ساماندهی و قیمت‌گذاری شود.

وی گفت: در شهرستان اردستان حدود ۱۵۰ هزار رأس دام سبک و حدود ۶ هزار دام سنگین وجود دارد. سالانه حدود ۲ هزار تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از این پس در کشتارگاه بر روی لاشه‌های گوشت قرمز قیمت‌گذاری انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان در خصوص گلایه شهروندان درباره قیمت گوشت اعلام شده، گفت: البته قیمتی که اعلام شده است ویژه گوشت درجه یک خواهد بود. مطمئناً قیمت‌های دیگری برای انواع گوشت وجود دارد که بستگی به سفارش اضافی مشتری تعیین می‌شود.

تحویل دام به دامداران خسارت دیده روستای نهوج

امینی با اشاره به اقدامات انجام شده در روستای سیل زده نهوج، گفت: سیل اخیر ۲۱ رشته قنات کشاورزی را در دهستان برزاوند تخریب کرد که برای بازسازی آن حدود ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و هنوز تأمین اعتباری برای بازسازی قنات‌های تخریب شده انجام نشده است.

وی گفت: با برآوردهای انجام شده سه نقطه سیل‌خیز در روستای نهوج شناسایی شده است . کارگروه تخصصی با حضور جهاد کشاورزی، حفاظت منابع آب و منابع طبیعی برای ایجاد یک طرح مطالعات در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم برای جلوگیری از تکرار اینگونه خسارت‌ها اقدامات اساسی در روستاها انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان در خصوص جبران هزینه‌های تلفات بخش دامداری در روستای نهوج، گفت: آخرین آماری که از دام‌های تلف شده گزارش شده، حدود ۵۷۰ دام بوده که تعداد کمی از آن بیمه بوده است که در دیدار معاون جهاد کشاورزی استان با دامداران خسارت دیده مقرر شد برای جبران خسارت سیل در بخش دامداری متناسب با میزان خسارت، دام به دامداران تحویل داده شود.

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.