۳۵ درصد مشترکان اردستان الگوی مصرف آب را رعایت نمی‌کنند

 سرپرست اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت: مصرف استاندارد آب برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است که این رقم در شهرستان اردستان تا ۲۰۳ لیتر می‌رسد و به عبارتی ۳۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«علی عباسی»در نشست خبری هفته صرفه‌جویی مصرف آب،گفت: با توجه به آماری که از میزان مصرف آب در شهرستان اردستان داریم، میزان مصرف آب متناسب با یک منطقه کویری که آب مورد نیاز با خط انتقال تأمین می‌شود نیست و مصرف آب مشترکان در این شهرستان بسیار زیاد است.

وی گفت: مشترکان آب در شهرستان اردستان مدیریت مصرف را رعایت نمی‌کنند که نشان دهنده این است که سال‌های گذشته در موضوع فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در این بخش کار نشده است. به طور متوسط سالانه حدود شش میلیون مترمکعب و ثانیه‌ای ۲۰۰ لیتر تولید آب در اردستان انجام می‌شود که این مقدار در برخی از فصول سال به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان، بیان کرد: مصرف استاندارد آب برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است که این رقم در شهرستان اردستان تا ۲۰۳ لیتر می‌رسد و به عبارتی به طور میانگین ۳۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند بنابراین انتظار می‌رود شهروندان و مشترکان برای جلوگیری از هدر رفت آب توجه بیشتری داشته باشند.

عباسی گفت: حدود ۲ میلیون مترمکعب آب اردستان که یک‌سوم میزان آب مصرفی شهرستان است از اصفهان تأمین می‌شود و مابقی آن از ۵۰ حلقه چاه منابع زیرزمینی شهرستان تأمین می‌شود.

وی وجود انشعاب غیرمجاز و استفاده از پمپ‌های غیرمجاز را معضل شرکت آب و فاضلاب اردستان  گفت: این‌گونه تخلفات لطمه زیادی به شبکه‌های آب وارد می‌کند و نمی‌توانیم توزیع آب را به صورت عادلانه تقسیم کنیم.

سرپرست اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت: خط قرمز این اداره انشعابات غیرمجاز خواهد بود و اگر انشعاب غیرمجازی کشف شود با متخلفان به شدت برخورد می‌کنیم.از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان کشف شده است که بیشتر آن مربوط به دستگاه‌های اجرایی و دولتی بوده است.

عباسی گفت: یکی از خدمات شرکت آب و فاضلاب در شهرستان اردستان جانمایی شیرهای برداشت آب شرب اصفهان در شهر است که ۲۰ شیر برداشت در اردستان و ۱۸ شیر برداشت در شهر زواره در نقاط مختلف برای برداشت شهروندان جانمایی شده است. البته هدف این اداره کاهش تعدادی از شیرهای برداشت است.

آبرسانی سیار به ۸۰ روستای اردستان

وی گفت: میزان صدور قبض‌های آب به طور عادی ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است، ولی به صورت پلکانی برای مشترکان پرمصرف تا ۷۰ درصد افزایش تعرفه محاسبه می‌شود. البته مشترکانی که الگوی مصرف ۱۴ مترمکعب در ماه را رعایت کنند مشمول پاداش و تخفیف می‌شوند.

سرپرست اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان با اشاره به خسارت‌هایی که سیل اخیر در روستاهای شهرستان به زیرساخت‌های این اداره وارد کرده است، گفت: سیل روستای نهوج حدود ۲ میلیارد و چهارصد میلیون تومان به تأسیسات این اداره در هفت روستا خسارت وارد کرد.

عباسی گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ روستای شهرستان با پنج دستگاه تانکر آبرسانی می‌شود که این تعداد روستا در روزهای آینده با توجه به گرمای هوا تا ۹۰ روستا نیز افزایش می‌یابد که به صورت روزانه و هفتگی خدمات دریافت می‌کنند. در فصول گرم سال به صورت ماهانه حدود ۱۰ هزار مترمکعب به روستاهای این شهرستان منتقل می‌شود.

وی گفت: اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان حدود ۲۸ هزار مشترک آب و حدود ۲۳۰۰ انشعاب فاضلاب دارد، گفت: این اداره اکنون ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مشترکان خود مطالبات خدمات آب طلب دارد و به نوعی یک منطقه زیان ده است.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.