تبدیل باغ به خانه باغ تخلف است

مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: تبدیل باغ به خانه باغ به منزله تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است و یگان حفاظت با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای زمین‌های کشاورزی را رصد می‌کند و در صورت تغییر کاربری در مرحله اول اخطار داده و در صورت استمرار تخلف، حکم توقف اعمال می‌شود.

 به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«وحید انصاری»گفت: با همکاری دهیاران و بخشداران، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به شدت پیگیری می‌شود، به‌طوری که در سه ماه نخست سال جاری با اجرای ۱۲۷ حکم تخریب، ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آزادسازی شده است.

وی گفت: کشاورزی سنتی و آبیاری غرقابی باعث هدر رفت ۶۰ درصد آب در این بخش می‌شود، بنابراین باید به سمت شناسایی محصولات کم آب بر و توسعه کشت گلخانه حرکت کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان بیان کرد: خشکسالی و تنش‌های آب و هوایی باعث خسارت به گلستان‌های گل محمدی در شهرستان کاشان شد، به طوری که ۵۰ درصد کاهش برداشت محصول را شاهد هستیم.

انصاری گفت: دشت کاشان، منطقه بحرانی آب است و نصب کنتورهای هوشمند چاه آب کشاورزی، بنا به قانون، باید اجرا شود تا هم منابع آب حفظ شود و هم اشتغال بخش کشاورزی در این منطقه باقی بماند.

وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و پیشگیری از خام‌فروشی یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی برای کمک به اقتصاد کشاورزان است که اعتباری برابر با ۱۰ میلیارد ریال برای افزایش ۷۰ دیگ سنتی گلاب‌گیری سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان بیان کرد: با هدف اصلاح الگوی کشت و خرید گل محمدی مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۲۷ نفر از کشاورزان منطقه کاشان اعطا شده است.

انصاری گفت: کاشت درختان مثمر در عرصه‌های منابع طبیعی مورد تأیید نیست، زیرا هم احتیاج به مصرف آب و آبیاری دارد و هم تغییر کاربری محسوب می‌شود و اجرای این طرح نیازمند مطالعات کارشناسی است.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.