راه‌اندازی شهرک پرندگان زینتی در کاشان

رئیس اداره امور دام و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی کاشان گفت: شهرستان کاشان یک‌ قطب تولید و تکثیر ماهیان و پرندگان زینتی در کشور است که باید این بخش را ساماندهی کنیم تا تولید و صدور آن به‌صورت مدرن و اقتصادی انجام شود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«مجید احمدی مقدم»گفت: نزدیک به ۵۰۰ واحد فعال پرورش پرندگان زینتی با ظرفیت تقریبی ۳۰۰ هزار قطعه در شهرستان کاشان شناسایی شده است و برخی واحدها نیز در سطح شهر فعالیت می‌کند که باید آنها را در قالب یک شرکت تعاونی ساماندهی کنیم.

وی گفت: راه‌اندازی شهرک پرندگان زینتی در کاشان نیازمند برنامه‌ریزی و بسترسازی است که در حال پیگیری در سطح استان اصفهان و وزارت جهاد کشاورزی هستیم و مراحل جانمایی و طراحی اولیه انجام شده است.

رئیس اداره امور دام و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی کاشان گفت: پرورش دام سنگین نیازمند علوفه است که تولید آن در منطقه کویری کاشان دچار مشکل است، بنابراین با خرید خوراک دام هم اشتغال در این بخش تضمین می‌شود و هم از آب مجازی استفاده می‌کنیم.

احمدی مقدم گفت: تجهیز و راه‌اندازی دو واحد اتوماتیک پرورش مرغ تخمگذار، منجر به افزایش ۳۰ درصد محصول نسبت به سال قبل شده و تولید تخم مرغ در کاشان به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

وی گفت: یک مرکز پرورش دام سبک به میزان ۴۰۰ رأس گوسفند، با اعتبار 2 میلیون و 200 تومان  هزینه ثابت راه‌اندازی شده که ضمن افزایش رشد و گوشت بهتر دام می‌تواند به تحقق امنیت غذایی منجر شود که نشانه جهش تولید در بخش کشاورزی است.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.