شنا در استخرهای کشاورزی ممنوع است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشان گفت: شنا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی ممنوع است و این در حالی بوده که امسال تعدادی از جوانان و کودکان کاشانی در این استخرها جان باخته‌اند.

 به گزارش کاشان فردابه نقل از خبرگزاری مهر«سیدمصطفی محتشمیان»با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان گفت: در روزهای گرم سال متأسفانه تماس‌هایی با سامانه ۱۲۵ کاشان جهت درخواست امداد مبنی بر غرق شدن افرادی که برای شنا به استخرهای ذخیره آب کشاورزی مراجعه کرده و در نهایت منجر به فوت شناگران گشته، خبرساز شده است.

وی گفت: این فضاها برای ذخیره سازی آب کشاورزی ساخته می‌شوند و شنا در آن ممنوع است و در صورت استفاده برای و تفریح حادثه ساز می‌شوند و جان افرادی را که بیشتر نوجوانان و جوانان هستند را می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی کاشان بیان کرد: در این بین می‌توان از غرق شدن جوان ۱۸ ساله در استخر ذخیره آب کاردین قمصر کاشان، غرق شدن جوان ۲۷ ساله در استخر دخیره آب برزک کاشان و کودک ۱۰ ساله در استخر یک خانه باغ در ابتدای جاده قدیم قم نمونه‌هایی از آن نام برد.

وی گفت: تمامی استخرها باید دارای حریم مشخص، حفاظ فنس و تابلوهای شنا ممنوع باشند. طی آمار عملیات‌های چند ساله کاشان، بیشترجان باختگان در استخرهای ذخیره آب از نوع عایق محافظ کف (ژئوممبران) بوده است چراکه این استخرها به صورتی ساخته می‌شوند که بر خلاف استخرهای سیمانی، پله‌ای ندارند تا از آن خارج شوند و فوق العاده لغزنده هستند و متأسفانه شناگران و حتی همراهان وی نمی‌توانند افراد را به بیرون استخر کشانده و نجات دهند.

محتشمیان گفت:مردم در مکان‌های غیر استاندارد و ممنوعه مانند سدها، آبگیرها، کانال‌های آب‌رسانی و رودخانه‌ها به هیچ عنوان شنا نکنند، در مکان‌هایی که ناجی غریق حضور ندارد نباید شنا کرد.

وی گفت: در هنگام شنا در مکان‌های استاندارد هم باید مراقب کودکان و سالمندان بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان با بیان اینکه از شناکردن در مکان‌هایی که با تابلوی «شنا ممنوع» مشخص شده‌اند باید خودداری کرد.در هنگام خستگی و پس از استفاده از داروهای خواب‌آور نباید شنا کرد.از شناکردن درآبراه‌های عمیق، آب‌های خروشان، جریان شدید و غیرمجاز نیز باید جدا خودداری کرد.

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.