نابودی یک تُن فرآورده‌ دارویی و غذایی غیر مجاز در کاشان

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی و نابودی بیش از یک تُن انواع فرآورده‌های دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز برای مصرف خبر داد.

 به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«محمدرضا رشیدی»گفت: کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هدف تأمین سلامت شهروندان در بازدیدهای میدانی به‌طور مستمر واحدهای صنفی عرضه فرآورده‌های مربوط به حوزه غذا و دارو را بازرسی کردند.

وی گفت: کارشناسان این معاونت با همکاری صاحبان داروخانه‌های منطقه کاشان داروهای تاریخ گذشته، انواع فرآورده‌های دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق را جمع‌آوری و معدوم کردند.

رشیدی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا مشاهده محصولات قاچاق یا تاریخ گذشته مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گزارش کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ایمنی مواد غذایی بخش مهم و محوری در امنیت غذایی کشورها به شمار می‌رود و اطلاعات تغذیه‌ای روی بسته‌بندی محصولات غذایی با هدف تأمین سلامت جامعه است بنابراین باید به این اطلاعات توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: کالاهای قاچاق و غیراستاندارد آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای شهروندان دارد و سیستم اصالت کالا برای کنترل کالاهای قاچاق ایجاد شده که راهکار مؤثری برای سلامت کالا است و با استفاده از این برچسب‌ها از تقلب افراد سودجو در تولید، واردات و پخش انواع کالای مصرفی جلوگیری می‌شود.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.