ایجاد زیرساخت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در اردستان

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری اردستان گفت: زیرساخت مورد نیاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در ۱۶ نقطه شهر و روستاهای شهرستان ایجاد شده است.

«ابوالفضل مختارزاده»گفت: با هدف حمایت از سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها ترمینال و زیرساخت مورد نیاز اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در ۱۶ نقطه شهر و روستاهای شهرستان ایجاد شده است.

وی گفت: شرط بهره‌مندی از اعتبار افزایشی، خرید بیش از ۸۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. این طرح برای همه مشمولان، اختیاری است و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری اردستان با بیان اینکه عدم درج قیمت کالاها در واحدهای صنفی به عنوان مادر تخلفات صنفی در این شهرستان مطرح بوده و رتبه اول و بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است، گفت: طبق قانون عدم درج قیمت تا سقف ۱۰ میلیون تومان جریمه دارد و اصناف متخلف ملزم به پرداخت آن هستند.

مختارزاده با بیان اینکه حفظ حقوق مصرف‌کننده یکی از اولویت‌های ستاد تنظیم بازار اردستان است، بیان کرد: عدم درج نرخ‌نامه و برچسب قیمت کالا و خودداری از صدور فاکتور زمینه بسیاری از تخلفات را فراهم می‌کند. باید قیمت کالا در محل کالا نصب شود تا مشتری و مصرف‌کننده حق انتخاب و مقایسه داشته باشد.

اتباع بیگانه حق کار در رستوران‌ها را ندارند

همچنین مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به بازدیدهای مشترکی که در دو هفته گذشته انجام شده است، گفت: در دو هفته گذشته حدود ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد جمع‌آوری و معدوم شده است.

«ابوالفضل میرابوطالبی» بیان کرد: گستردگی اصناف و کمبود نیروی انسانی در بهداشت محیط باعث شده هر سه ماه یکبار از هر صنفی بازرسی داشته باشیم بنابراین احتمال اینکه در طول دوره‌های بازرسی مواد غذایی تاریخ گذشته وجود داشته باشد هست.

وی یکی از معضلات اصناف شهرستان اردستان را استفاده از اتباع غیرمجاز عنوان کرد و گفت: برخی از کارفرمایان و اصناف سودجو برای فرار از برخی موارد از جمله موارد بهداشتی و به دلیل ارزان بودن نیروی کار خارجی، اتباع غیرمجاز را به خدمت می‌گیرند.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان اردستان، بیان کرد: طبق قانون اتباع بیگانه حق حضور در مشاغلی مانند رستوران‌ها، فست‌فودها، فروشگاه‌های مواد غذایی و تمام اماکنی که با تغذیه و مسائل خوراکی و سلامت مردم در ارتباط است، را ندارند. تاکنون نامه‌نگاری‌های متعددی با دستگاه‌های متولی انجام شده ولی هنوز اقدامی نشده است. طبق بررسی‌ها تاکنون ۱۵ رستوران در سطح شهرستان از نیروی اتباع غیرمجاز استفاده می‌کنند.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.