اجرای طرح تصفیه فاضلاب شهری در نوش‌آباد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از اجرای طرح تصفیه فاضلاب شهری در نوش‌آباد با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان از محل پرداخت تسهیلات فاینانس ماده ۵۶ خبر داد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«محمدرضا اسدی»گفت: اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب تجربه موفقی است که پیش از این در شهرهای نیاسر، قمصر و کاشان اجرا شده و نوش‌آباد چهارمین شهر در این منطقه است.

وی گفت: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، در مسیر صنعتی شدن قرار گرفته و مصرف سالانه در بخش خانگی به میزان دو میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب رسیده که با توجه به بحران آب باید شیوه‌های نوین مدیریت مصرف را به کار بگیریم و استفاده از آب‌های نامتعارف بخشی از این برنامه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان ۱۱۰ لیتر بر ثانیه پساب دارد که برای مصرف صنعتی قابل استفاده است، به طوری که ۳۰ لیتر بر ثانیه این پساب در شرکت فولاد کویر مورد استفاده قرار ‌گرفته است.

وی گفت: بحران کم‌آبی و راهکارهای مدیریت مصرف آب، بهره‌مندی از سیستم‌های جمع‌آوری تصفیه‌خانه فاضلاب، یکی از پارامترهای مهم جوامع توسعه‌یافته است و با توجه به شرایط خشکسالی استفاده از ظرفیت پساب می‌تواند نقش مؤثری در حفظ و توسعه فضای سبز داشته باشد.

اسدی گفت: بحران آب در دشت کاشان و تهدید منابع آب زیرزمینی به واسطه چاه‌های جذبی منازل این ضرورت را ایجاب می‌کند تا با ایجاد شبکه فاضلاب شهری و تصفیه فاضلاب هم از آلودگی منابع جلوگیری کرده و هم از پساب آن در بخش صنعت، کشاورزی و فضای سبز استفاده کنیم.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.