انسان غرق در پلاستیک‌ها!

زهرا مهدی پور: امروز روز جهانی بدون پلاستیک است.!

شاید برای ما روزی که از پلاستیک استفاده نکنیم غیرقابل تصور باشد اما این روز در تلاش است تا حفاظت از محیط زیست را حتی با استفاده یک عدد پلاستیک کمتر به ما یادآور شود!

انتشار گازهای گلخانه‌ای، تخریب محیط زیست و آلودگی های زیست محیطی تنها بخشی از اثرات استفاده بی رویه از پلاستیک هاست.

کم نیستند ماهیانی که به دلیل وجود پلاستیک ها در رودخانه‌ها ، دریاها و اقیانوس ها می‌میرند؛ متاسفانه این موضوع نه‌تنها موضوع تازه‌ای نیست بلکه از شدت تکرار برای انسان‌ها عادی تلقی می‌شود‌‌

این‌بار از انسان انتظار می‌رود که اگر به زیست محیط خود توجه نمی‌کند، دست کم به خود توجه کند و بداند پلاستیک هایی که برای مصارف غذایی استفاده می‌شوند ، ممکن است مواد شیمیایی مضری را به غذا منتقل کنند و باعث اثرات سلامتی جدی مانند سرطان و مشکلات هورمونی شوند.
باید بدانیم بخشی از گرمای هوا که از آن نالان هستیم ناشی از دفع همین پلاستیک هاست.
دفع پلاستیک ها با افزایش گازهای گلخانه ای و پس از آن تغییرات جوی همراه است و در نهایت به گرمایش جهانی منجر می‌شود.

برای انسان غرق در صنعت امروز شاید مضحک به‌نظر برسد که با یک کیسه پارچه‌ای برای گرفتن نان در صف بایستد. اما حفاظت از محیط‌زیست به همین سادگی است !
اینکه بتوانیم به دوران پدرانمان بازگردیم و حتی‌المقدور به‌جای پلاستیک ها از کیسه‌های پارچه‌ای و کاغذهای بازیافتی استفاده کنیم یک قدم از آسیب به محيطمان فاصله گرفته ایم‌.

بارها در جشن ها و اعیاد شاهد استفاده از لیوان‌های یک بار مصرف هستیم! در نذری دادن هایمان سراغ ظروف یکبار مصرف می‌رویم اما آیا این امکان وجود دارد که برای احیای محیط زیست نذر کنیم تا مصرف پلاستیک ها را تا حد ممکن کاهش دهیم‌؟
اگر امروز به خود نیندیشیم مدتی بعد در جهانی گرم، صنعت زده و سراسر پلاستیک دیگر فرصتی برای نجات نخواهد بود!

بد نیست اگر روز جهانی بدون پلاستیک را حتی با استفاده یک عدد پلاستیک کمتر ارج نهیم!

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.