برگزاری نمایشگاه “لمس تاریخ” در موزه ملی باغ فین کاشان

معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از برپایی نمایشگاه “لمس تاریخ” در موزه ملی کاشان واقع در باغ فین خبر داد.

«عباس ترابزاده»در آیین گشایش نمایشگاه لمس تاریخ، گفت: این نمایشگاه شامل ۲۷ شی تاریخی از دوره‌های مختلف پیش از تاریخ و تاریخی است که مخصوص افراد نابینا و کم‌بینا شبیه‌سازی شده است.

وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه با هدف انتقال دانش فرهنگی و هنر به افراد کم بینا است و اشیا به نمایش گذاشته شده، توالی فرهنگی ‌و سیر تاریخی تکامل جوامع بشری از ۹ هزار سال پیش تا دوران اسلامی را به فرد نابینا منتقل می‌کند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا، مدیر امور موزه‌های اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کاشان،گفت: روی هر یک از اشیا با نقش‌ها و تزیینات وابسته به‌صورت برجسته، کار شده تا افراد نابینا و کم بینا، به‌راحتی قادر به دریافت اطلاعات هر شی باشند.

وی بیان کرد: آثار این نمایشگاه، اشیای شبیه سازی شده است که در خرداد سال ۱۴۰۱ در موزه ایران باستان به‌ نمایش گذاشته شده‌ بود و اکنون به‌صورت امانت در اختیار موزه ملی کاشان‌ قرار گرفته است.

ترابزاده گفت: زیرنویس معرفی هر اثر به خط بریل در کنار آنها  نصب شده تا شهروندان کم بینا و نابینا در فرصت برابر با دیگر بازدیدکنندگان بتوانند با تاریخ این اشیا آشنا شوند.

معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: نمایشگاه “لمس تاریخ” در موزه ملی کاشان تا پایان تیرماه از ساعت  ۹ تا ۱۶ پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان کم بینا و نابینا خواهد بود.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.