خیمه حسینیه‌های نطنز برافراشته می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: در مراسمی آیینی و با استقبال از ماه محرم در آخرین جمعه پیش از محرم، خیمه حسینیه‌های شهرستان نطنز برافراشته می‌شود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«حسین یزدانمهر» گفت: به رسم سنت هر سال با استقبال از ماه محرم‌الحرام، طی مراسمی آیینی، چادر خیمه‌های عزاداری حسینیه‌های شهرستان نطنز برافراشته می‌شود.

وی گفت: در شهر نطنز، ۴ حسینیه مرکز شهر، افوشته، ارشاد علیا و سرشک و حسینیه مرکز شهر بادرود مراسم برپایی خیمه‌های عزای حسینی را برگزار می‌کنند که علاوه بر برافراشتن خیمه، مراسم سیاه پوشان حسینیه‌ها و تکایا نیز برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز بیان کرد: علاوه بر حسینیه‌های یاد شده، دیگر حسینیه‌های شهرستان نطنز نیز با برگزاری مراسم سیاه پوشان، آماده استقبال از محرم الحرام می‌شوند.

وی گفت: شهرستان نطنز با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر و وجود ۳۵ امام‌زاده و حسینیه و هیئت‌های عزاداری، شهرستانی مذهبی بوده که تعزیه‌خوانی، سخنرانی، روضه‌خوانی، نوحه‌خوانی، جغجغه‌زنی و نخل‌گردانی روز تاسوعا و عاشورا برخی از مراسم‌های این شهرستان در ماه محرم است.

یزدانمهر گفت: در دهه اول محرم، تعزیه شهادت مسلم بن عقیل، شهادت دو طفلان مسلم، شهادت حربن یزید ریاحی، شهادت حضرت علی اکبر، شهادت حضرت عباس و شهادت امام حسین(ع) از مهم‌ترین تعزیه‌هایی است که اجرا می‌شود.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.