۹میلیاردتومان طلب وصول نشده از کارگاه‌های اردستان داریم

 رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اردستان گفت: شعبه تأمین اجتماعی اردستان همواره سعی کرده تا حدی که قانون‌گذار اجازه داده نهایت همکاری و تعامل را در این بخش با کارفرمایان و واحدهای تولیدی داشته باشد.

«علیرضا تاجرزاده» در نشست خبری گفت: به منظور تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر گسترش پوشش بیمه‌ای و تحت پوشش قرار دادن آحاد جامعه طرح بیمه ‌فراگیر ‌خانواده‌ ایرانی از سوی سازمان ‌تأمین ‌اجتماعی ارائه و مورد استقبال همشهریان واقع شده و در این حوزه طی یک سال گذشته ۲۶ درصد افزایش بیمه شده داشتیم.

وی گفت: بر اساس این طرح و با تسهیل شرایط و مقررات، هر ایرانی ۱۸ تا ۵۰ ساله فاقد پوشش بیمه ‌اجتماعی، می‌تواند با ارائه درخواست ثبت قرارداد و آغاز بیمه‌پردازی در سازمان ‌تأمین‌ اجتماعی از خدمات و حمایت‌های متنوع بیمه‌ای این سازمان مانند بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری‌ بازماندگان واجد شرایط و حمایت‌های‌ درمانی بهره‌مند شوند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اردستان در خصوص گلایه برخی واحدهای صنعتی شهرستان درباره مهلت پرداخت حق بیمه، گفت: شعبه تأمین اجتماعی اردستان همواره سعی کرده تا حدی که قانون‌گذار اجازه داده نهایت همکاری و تعامل را در این بخش با کارفرمایان و واحدهای تولیدی داشته باشد.

تاجرزاده گفت: تأمین اجتماعی شعبه اردستان از کارگاه‌ها ۹ میلیاردتومان طلب وصول نشده دارد. با وصول مطالبات از کارگاه‌ها، سازمان تأمین اجتماعی قادر است نسبت به ارائه حمایت‌های گسترده در زمینه تعهدات بلندمدت، تعهدات کوتاه مدت و درمان اقدام کند. با توجه به اینکه مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای رو به اتمام است توصیه می‌شود کارفرمایان نسبت به تعیین وضعیت بدهی‌های کارگاه خود اقدام کنند.

وی گفت: وضعیت بیمه شده اجباری شهرستان اردستان در فروردین ماه ۱۴۰۲ حدود ۷۵۲۸ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که ۷۵۱۲ بوده رشد داشته است. این آمار نشان می‌دهد وضعیت اشتغال اردستان با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد همچنان روند صعودی دارد.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اردستان گفت: البته آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری شهرستان با تلاش‌هایی که شده حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

دندانپزشکان حاضر نیستند در مراکز دولتی و عمومی کار کنند

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی اردستان، گفت: میزان مراجعات به درمانگاه تأمین اجتماعی اردستان ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است. مراجعات به درمانگاه تأمین اجتماعی اواخر تابستان، اوایل پاییز و اواخر زمستان افزایش چشم‌گیری داشته که نشان می‌دهد پیک بیماری در این ماه‌ها بیشتر بوده است.

«علیرضا پاکدل» با توجه به کمبودهای درمانگاه تأمین اجتماعی گفت: مسئولان شهرستان کمتر برای برطرف کردن مشکلات درمانگاه به این مرکز مراجعه می‌کنند و مشکلات ما همچنان چند سال است که ادامه دارد در صورتی که این مرکز جز مراکز درمانی شهرستان است که روزانه شهروندان بسیاری به آن مراجعه می‌کنند.

وی گفت: در خصوص کمبودهای پزشک متخصص در درمانگاه تأمین اجتماعی که باعث گلایه شهروندان شده است، کمبود پزشک متخصص در شهرستان اردستان مشهود است و این مشکل باید اساسی و ریشه‌ای برطرف شود. همین پزشکان متخصصی که در شهرستان خدمت می‌کنند جز نیروهای طرحی هستند.

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی اردستان بیان کرد: در بخش کمبود داندانپزشک در درمانگاه به دلیل اینکه متقاضی زیادی برای این حرفه وجود ندارد و از طرفی صرفه اقتصادی ندارد نمی‌توانیم پزشک متخصص بیاوریم. از طرفی دندانپزشکان حاضر نیستند در مراکز دولتی و عمومی کار کنند و بیشتر تمایل دارند در مراکز خصوصی خدمات بدهند.

پاکدل در خصوص کمبود برخی از داروها در درمانگاه تأمین اجتماعی، گفت: برخی داروها به دلیل کمبودهایی که وجود دارد را نمی‌توانیم بیش از میزانی که مرکز تعیین می‌کند به بیمار تحویل دهیم. عرضه بعضی از داروها در یکی دو سال گذشته به شدت کاهش داشته و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد در سطح ملی است.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.