مشارکت ۱۵ میلیارد تومانی خیران در توسعه دانشگاه کاشان

رئیس دانشگاه کاشان از مشارکت ۱۵ میلیارد تومانی نیکوکاران در توسعه این واحد دانشگاهی خبر داد.

«عباس کتابی» در نشست خبری، بیان کرد: در دوره قبلی دانشجویان به لحاظ کمی بیش از ظرفیت دانشجو پذیرفته شده بود در حالی که هیچ توسعه‌ای صورت نگرفته و برخی واحدهای زیربنایی این دانشگاه به حالت تعطیلی درآمده بود.

وی گفت: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی دانشگاه کاشان از سال ۸۸ آغاز شد و سال قبل به بهر برداری رسید و ۲۵۰ هزار کتاب از کتابخانه‌ همه دانشکده‌ها در این کتابخانه متمرکز شد.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به صورت مستقل، گفت: پارک علم و فناوری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تأثیر بسزایی دارد و از آن منطقه ظرفیت جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ندارد و در نتیجه به سایر استان‌ها مهاجرت می‌کنند.

کتابی بیان کرد: جذب دانشجوی بین‌الملل یکی از برنامه‌های دانشگاه کاشان است و بیش از یک هزار دانشجو از کشورهای افغانستان و عراق در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، در حالی که برخی کشورهای همسایه در جذب دانشجوی بین‌الملل بسیار فعال هستند.

وی گفت: ظرفیت آموزشی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجوی بین‌الملل بیش از این میزان است، اما دغدغه دانشگاه، فراهم کردن زیرساخت‌های رفاهی نظیر ساخت خوابگاه و سایر موارد است.

رئیس دانشگاه کاشان، بیان کرد: منطقه کاشان قطب تولید فرش ماشینی است، اما دستگاه‌های بافت فرش ماشینی، وارداتی است که با پیگیری‌های صورت گرفته با وزارت صمت، وزارت علوم و سایر نهادها کنسرسیومی تشکیل شد تا تولید دستگاه فرش ماشینی بومی شود.

وی گفت: سالانه ۱۰۰ دستگاه بافت فرش وارد کشور می‌شود که با بومی‌سازی آن 10هزارمیلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی صورت می‌پذیرد ضمن آنکه علاوه بر تأمین نیاز داخل، می‌توان صادرات آن را پیگیری کرد.

کتابی بیان کرد: دانشجویان نخبه دانشگاه کاشان توسط نیکوکاران بورسیه شدند که تعداد آنها به ۱۲۰ نفر می‌رسد که علاوه بر حمایت از دانشجویان، ماهانه مبلغ ۱ میلیون تومان برای خرید تجهیزات و وسایل نیز پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان، گفت: حجم قراردادهای منعقد شده این دانشگاه با صنعت هفت برابر شده است و درآمد اختصاصی دانشگاه کاشان در سال گذشته دو برابر میزان پیش‌بینی شده محقق شده است و نسبت به سال ۱۴۰۰ سه برابر شده است.

وی تأکید کرد: طبق رتبه‌بندی تایمز  در سال ۲۰۲۳ دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه نخست را کسب کرد و در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای اسلامی در حوزه رسانه تولیدات پژوهشی نسبت به هیئت علمی رتبه نخست را به دست آورده است.

کتابی گفت: دانشگاه کاشان به‌عنوان دانشگاه برتر در حوزه مشارکت خیران انتخاب شد و در حال حاضر پروژه‌های مختلفی با اعتبار۱۵ میلیارد تومان با مشارکت نیکوکاران در حال اجرا است.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.