شناسایی ۱۲۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان خبر داد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«عباس آزادی» گفت: بیماران خاص در منطقه کاشان که در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند به رقم یک هزار و ۶۷ نفر رسیده که ۳۵ بیمار تالاسمی، ۶۰۰  نفر مبتلا به ام اس، ۳۰۰  بیمار دیالیز خونی و صفاقی و ۱۲ نفر نیز بیمار متابولیک و بال پروانه‌ای هستند.

وی گفت : نام‌گذاری هفته اول مرداد به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی، افزود: هموفیلی یک اختلال در انعقاد خون است که انتقال آن به‌صورت ارثی و وابسته به جنس بوده و بیشتر در آقایان بروز می‌کند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان،بیان کرد: بیماری هموفیلی می‌تواند ندرتاً به‌صورت اکتسابی در بزرگ‌سالی نیز به خصوص در خانم‌ها و بعد از زایمان در افراد مسن و یا در زمینه بدخیمی‌ها مشاهده شود که به علت ماهیت خونریزی دهنده بیماری هموفیلی، خونریزی در ارگان‌های مختلف بدن بروز می‌کند.

آزادی گفت: بیماری هموفیلی در نوع شدید حتی به‌صورت خودبه‌خودی بدون ضربه و فشار خاص نیز اتفاق می‌افتد که باعث خونریزی مفصلی شده و شایع‌ترین مفاصل درگیر مچ پا، زانو و آرنج هستند.

وی گفت: واحد بیماران هموفیلی در بیمارستان متینی تنها مرکز درمان اورژانسی بیماران هموفیلی در منطقه کاشان است که با داشتن تیم کامل درمانی شامل پزشکان درمانگر هموفیلی، هماتولوژیست، دندانپزشک و سایر گروه‌های تخصصی برای درمان موارد حاد و پیچیده بیماران به‌صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت می‌کند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: فاکتورهای انعقادی مورد نیاز بیماران هموفیلی در هنگام بستری و بیماران سرپایی از سوی داروخانه‌های طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی کاشان  قابل تأمین است.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.