رشد ۷ درصدی اهدای خون در کاشان

مدیرعامل سازمان انتقال خون شهرستان کاشان گفت: تعداد اهدا کنندگان خون در چهار ماهه اول امسال به بیش از پنج هزار نفر رسید که این رقم نسبت به سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«محمدرضا ذیلایی»بیان کرد: شهرستان کاشان در شرایط فعلی به همه گروه‌های خونی نیاز دارد و از شهروندان نیکوکار درخواست داریم به شکرانه سلامتی خود در این امر انسان دوستانه شرکت کنند.

وی گفت: شهروندان نیکوکار در تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲۰۵ واحد خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است که از هر واحد خون سه واحد فرآورده خونی مثل پلاکت و پلاسما تازه تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون شهرستان کاشان، گفت: بانوان ۵۰ درصد اهداکنندگان خون در کشورهای پیشرفته را شامل می‌شوند در حالی که در کشور ما برخی‌ تصور می‌کنند که اهدای خون موجب کم‌خونی زنان می‌شود، بنابراین کمتر اقدام به اهدای خون می‌کنند.

ذیلایی بیان کرد: شرط اصلی اهدای خون، سلامت کامل مراجعه کننده است که توسط پزشک مرکز بررسی می‌شود و بر این اساس افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای پنجاه کیلوگرم دراین صورت می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی گفت: افرادی که سالانه دو نوبت اهدای خون داشته باشند، به عنوان اهدا کننده مستمر شناخته می‌شوند و بنا به آموزه‌های دینی، اهدای خون، صدقه جاریه و از کارهای انسان دوستانه است که با توجه به اهمیت و ضرورت آن باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون شهرستان کاشان، بیان کرد: ذخیره خون شهرستان کاشان در حال حاضر خوب است ولی با توجه به تاریخ مصرف خون، نیاز به این ماده حیاتی، یک نیاز  همیشگی است بنابراین از همه شهروندان درخواست داریم حداقل سالی دو بار جهت اهدای خون به این مرکز مراجعه کرده و برای تأمین خون و فرآورده‌های خونی به یاری هم‌نوعان بشتابند.

۹ مرداد سال ۱۳۵۳ خورشیدی، سازمان انتقال خون ایران برای ترویج فرهنگ اهدای خون، تهیه و تأمین خون و فرآورده‌های سالم و رایگان خونی و سامان‌دادن به وضعیت آشفتۀ خون‌رسانی تشکیل شد.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.