پرچم کوهباد انوشه نوش آباد بر فراز دماوند برافراشته شد

 مدیر باشگاه کوهباد انوشه نوش آباد از صعود موفقیت‌آمیز تیم ۱۲ نفری این باشگاه به‌عنوان باشگاهی پیش‌رو درمنطقه کاشان به قله ۵۶۷۰ متری دماوند از جبهه شمالی خبر داد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«فاطمه تاجگردون» گفت: مسیرهای صعود به دماوند شامل چهار جبهه اصلی شمالی، شمال شرقی، جبهه غربی، و جبهه جنوبی است که جبهه شمالی، مسیری سخت تر و فنی تر از مسیرهای دیگر برای صعود به قله آتشفشانی دماوند است.

وی گفت: مبدا صعود از جبهه شمالی محلی به نام سنگ بزرگ(کَتوپَل) در ارتفاع ۲۹۲۲متری از سطح دریای آزاد است که در فاصله پنج کیلومتری روستای ناندل قرار دارد . مسیر سنگ بزرگ تا جان پناه اول در ارتفاع ۴۰۱۰ متری، به مدت چهار ساعت طی می‌شود.

مدیر باشگاه کوهباد انوشه نوش آبادبیان کرد: جانپناه دوم مسیر شمالی دماوند معروف به پناهگاه پنج هزار در ارتفاع ۴۶۶۰ متری ساخته شده که ظرفیت آن برای ۲۰ نفر است و معمولا محل اسکان شبانه کوهنوردان است.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود که اولین صعود به دماوند از جبهه جنوبی انجام شود، زیرا امکانات بیشتری دارد و درجه سختی و شیب مسیر نیز کمتر از مسیرهای دیگر به قله بلند خاورمیانه است.

مدیر باشگاه کوهباد انوشه نوش آبادگفت: صعود به دماوند از مسیر شمالی، با توجه به شرایط تیم حدود ۱۲ ساعت همراه با سه ساعت استراحت و زمان فرود از قله نیز زمانی حدود هفت ساعت به علاوه دو ساعت استراحت طول کشید که سرپرست تیم علی رمضان زاده و سرقدم تیم نیز علی چاپی بودند.

تاجگردون گفت: مهم‌ترین مشکل برای صعود به دماوند از جبهه شمالی، نبودن آب آشامیدنی در این مسیر است و به همین علت، کوهنوردان مجبور هستند که آب مورد نیاز برای دو روز را به همراه داشته باشند که باعث سنگینی بیش از اندازه کوله‌ها می‌شود.

سرپرست این تیم نیز در مورد هدف از اجرای این برنامه گفت: فدراسیون کوهنوردی از سال ۱۳۹۵ «طرح سیمرغ کوه‌های ایران» را با هدف معرفی بلندترین قله‌های هر استان کشور و توسعه صنعت گردشگری کوهستان اجرا می‌کند و کوهنوردان برای دریافت نشان سیمرغ باید به بلندترین قله هر استان کشور صعود کنند.

«علی رمضان زاده»:افزود:  دریافت مدرک کارآموزی کوه‌پیمایی، کارآموزی مقدماتی سنگ، کارآموزی مقدماتی برف، کارگاه نقشه‌خوانی و کار با قطب‌نما و GPS، کارگاه مقدماتی پزشکی کوهستان، دوره حفظ محیط کوهستان و دوره مقدماتی هواشناسی، برای دریافت نشان سیمرغ ضروری است.

وی گفت: کوهنوردان باشگاه کوهباد انوشه نوش آباد با هدف دریافت نشان سیمرغ کوه‌های ایران، تاکنون موفق به فتح قله‌های سبلان در استان اردبیل، شاهان در استان اصفهان، برف انبار استان قم، سنبران استان لرستان، دومییر استان مرکزی، یخچال استان همدان، کلونچین استان چهارمحال و بختیاری، هزار بام استان کرمان، شاهوار در استان سمنان،گاو کشان استان گلستان و شیرکوه استان یزد شده‌اند.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.