شاخص مصرف شیر مصنوعی در منطقه کاشان روند کاهشی دارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ارائه آموزش‌های صحیح به مادران در طول دوران بارداری و شیردهی و ارجاع موارد خاص به مرکز مشاوره شیردهی، زمینه حمایت و تشویق مناسب برای شیردهی مادران را فراهم کرده است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«مهدی دلاوری» بیان کرد: شاخص مصرف شیر مصنوعی در منطقه کاشان روند کاهشی داشته، به‌طوری که در سال گذشته به رقم ۱۱ درصد رسید که فعالیت یک مرکز مشاوره شیردهی نقش مؤثری در کاهش شاخص شیر مصنوعی داشته است.

وی گفت: تعداد کل مشاوره‌های شیردهی انجام شده در مرکز مشاوره شیردهی و بیمارستان‌های دوستدار کودک از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۴ مورد بوده که نتیجه آن ۶۵۸ مورد تغذیه با شیر مادر بوده است و ۱۵۴ مورد نیز به کمیسیون شیر مصنوعی فرستاده شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ۳۸ هزار کودک کمتر از پنج سال را تحت نظارت خدمات بهداشتی خود دارد که ۱۴ هزار و ۳۵۲ نفر از این تعداد کمتر از دو سال هستند.

وی گفت: سازمان‌ها و اداره‌ها طبق ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت، موظف هستند که زیرساخت‌های لازم برای حمایت از مادران شیرده و فضای مناسب برای استراحت و شیردهی برای تحقق برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را فراهم کنند.

دلاوری بیان کرد: برنامه‌های هفته جهانی تغذیه با شیر مادر با شعار نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده، محل کار و جامعه اجرا می‌شود که هدف از نام‌گذاری این هفته، تشویق به تغذیه نوزادان با شیر مادر است.

سازمان بهداشت جهانی و یونیسف، ۱۰ تا ۱۶ مرداد را به‌عنوان هفته جهانی تغذیه با شیر مادر معرفی کرده‌اند و مرکز مشاوره شیردهی شهرستان کاشان در خیابان آیت‌الله یثربی، ابتدای خیابان رسالت، مرکز خدمات جامع سلامت صدوقی و شماره تماس ۵۵۲۳۴۲۸۲ به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.