مراکز فنی و حرفه‌ای می‌توانند خلاء نیروی کار ماهر را پُر کنند

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان گفت: آموزش‌هایی که در مراکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود یکی از راه‌های اصلی است که می‌تواند خلاء نیروی کار ماهر را در اردستان پُر کند.

«حسن قاسمی سپرو» در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردستان به مناسبت هفته کارآفرینی و فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: در شهرستان اردستان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود. بخش غیر دولتی آموزشگاه‌های آزاد هستند که تاکنون مجوز ۳۰ آموزشگاه در شهرستان صادر شده است و اکثر آنها در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به آموزش‌های دولتی مرکز فنی و حرفه‌ای،گفت: در شهرستان اردستان سه مرکز فنی و حرفه‌ای ثابت در شهرهای اردستان به‌صورت برادر و خواهر و شهر زواره و یک مرکز سیار در شهر مهاباد به ارائه آموزش می‌پردازند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده رشته‌های فنی، پایه و مادر شامل برق، مکانیک، تراشکاری، جوشکاری، سیم پیچی و تعمیر لوازم خانگی در مرکز برادران و رشته‌های شاخص شامل طراحی دوخت، آشپزی، فناوری اطلاعات، صنایع غذایی، شیرینی پزی، هنر و صنایع دستی در مرکز خواهران تدریس می‌شوند.

قاسمی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی در مراکز دولتی به شکل رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این مرکز، از این مهارت‌ها بهره‌مند شوند، گفت: همکاران ما در مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان در بخش دولتی و غیر دولتی در یک سال گذشته بالغ بر ۱۷۰۰ نفر را حدود ۴۰۰ هزار ساعت آموزش دادند که بیش از ۶۵ درصد آموزش دیده‌ها در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای توانستند گواهی مهارت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اکنون موضوع اشتغال به عنوان مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها و جوانان مطرح می‌شود، بیان کرد: معتقدیم کوتاه‌ترین مسیر اشتغال، فراگیری آموزش‌های مهارتی و فنی است. ما در مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان کارشناسان مشاوره‌ای داریم که با استفاده از داشته‌های جوانان آنها را برای فراگیری مهارت راهنمایی می‌کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان گفت: در شهرستان اردستان شاید مشکل بیکاری وجود نداشته باشد، ولی نیروی ماهر و نیمه ماهر به‌عنوان یک مشکل مهم و معضل جدی برای کارخانه‌های صنعتی تبدیل شده است که گاهی مجبور می‌شوند از بیرون شهرستان با هزینه‌های بیشتر نیروهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

قاسمی با بیان اینکه تفکر مدرک تحصیلی دانشگاه در خانواده‌ها به تنهایی نمی‌تواند نیاز جامعه را برطرف کند، بیان کرد: بسیاری از مشاغل فنی و مهارتی که اکنون در شهرستان اردستان وجود دارد در حال نابودی است که باید برای احیای آن برنامه‌ریزی شود. مطمئنا آموزش‌هایی که در مراکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، یکی از راه‌های اصلی است که می‌تواند خلاء نیروی کار ماهر را در اردستان پُر کند.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.