موفقیت تصویرگری‌های دینی در گروی دلنشینی آنهاست

یک هنرمند تصویرگر گفت: مهم‌ترین مؤلفه برای بررسی میزان موفقیت تصویرگری‌های دینی، دلنشینی آن است.

زهره‌سادات طباطبایی، تصویرگر کاشانی، متولد ۱۳۶۹ و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم است. وی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره هنر تصویرگری‌های دینی گفت: وقتی کاری را برای ائمه اطهار(ع) قبول می‌کنم، اثرش در زندگی‌ام مشهود است، مثل برگزیده شدن در مسابقات و مهم‌تر از آن تأثیری که بر مخاطب می‌گذارد. به نظرم، مهم‌ترین مؤلفه برای بررسی میزان موفقیت تصویرگری‌های دینی، دلنشینی آن است و با بازخوردی که از مخاطبان دریافت کرده‌ام، متوجه شدم آثارم از لحاظ دلنشین بودن در ذهن ببینده مورد تأیید هستند.
 
به گزارش کاشان فردا به نقل از پایگاه خبری پیام کاشان «طباطبایی» بیان کرد: به‌صورت تجربی از کودکی نقاشی می‌کردم، تا اینکه در مقطع پیش‌دانشگاهی، کنکور هنر دادم، ولی نتیجه مد‌نظرم را نگرفتم. بعد از آن، مجموعه‌ای از نقاشی‌هایم را پیش ناشری در قم بردم که مورد تأیید قرار گرفت و به‌عنوان تصویرگر کتاب مشغول به کار شدم.
 
وی گفت: ۱۱ سال از آن زمان گذشته است و اکنون به‌صورت حرفه‌ای، تصویرگری برای کودک و نوجوان انجام می‌دهم. در ایران و از کشورهایی مانند عراق، لبنان و… سفارش می‌پذیرم. آثارم در موضوعات مذهبی، تربیتی و آموزشی است.
 
این هنرمند تصویرگر با بیان اینکه بیشتر علاقه دارد در زمینه تاریخی و دینی تصویرگری انجام دهد تا هم ذخیره‌ای برای آخرت باشد و هم خودش احساس خوبی را تجربه کند، درباره زیباترین اثرش گفت: یادم می‌آید ایام محرم بود و من از بچه‌های فقیری که در یک روستا در گوشه‌ای ساده نشسته بودند و در سوگ امام حسین(ع) سینه‌زنی می‌کردند، تصویرگری کردم.
 
وی بیان کرد: این اثر در دهمین سوگواره عاشورایی، رتبه سوم را کسب کرد. بعد از آن هم به عضویت گروهی درآمدم که با آن هر سال به شهرهای گوناگون کشور سفر می‌کردیم و من آثارم را در آنجا معرفی و عرضه می‌کردم.
 
طباطبایی گفت: کمی بعد با گسترده شدن دایره دوستی‌ها و آشنایی‌هایمان، گروهی با نام «بانوان هیئتی» تشکیل دادیم. درواقع، جمعی هنرمند هستیم که برای رضای خدا اثر تولید می‌کنیم و روز به روز به پیشرفت‌های بزرگتری نائل می‌شویم. من همه این‌ها را از برکت کار برای اهل بیت(ع) می‌بینم.
 
وی با بیان اینکه در سبک رئال کار می‌کند،بیان کرد: کار کودک بسیار لذت‌بخش است، اما چون قلم رئال دارم، سعی کردم بیشتر در تم نوجوان کار کنم و هم‌اکنون نیز ۸۰ درصد از آثار تولیدی‌ام برای همین گروه سنی است.
 
این گرافیست گفت: در چند سال اخیر، کارهای هنرمندان شاخص را دنبال کرده‌ام، از استاد روح‌الامین بسیار الهام می‌گرفتم و سعی می‌کردم سبک کاری‌ام را به او نزدیک کنم. همچنین بعد از شرکت در رویداد «سفینه‌النجاه»، با استاد نادری، شاگرد آقای روح‌الامین آشنا شدم و کارهایم را به او نشان دادم. ایشان بعد از دیدن آثارم و استقبال از آنها گفت که در همین عرصه بمانم و به فعالیتم ادامه بدهم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون در زمینه هنر عاشورایی موفق به تولید ۳۰ اثر شده است، بیان کرد: تصویرگری‌ برای مجموعه عربی «قصص‌الانبیا الاطفال» و نیز «سفر به سرزمین آرزوها» از جمله کارهایی است که در زمینه قرآنی انجام داده‌ام.
 
طباطبایی در پایان با اشاره به دغدغه‌هایی که در مسیر شغلی‌اش داشته است، گفت: هنرمند هستیم، اما گمنام و به آثار ما چه از لحاظ مالی و چه از جنبه‌های دیگر پرداخته نمی‌شود. برای تولید هر اثری، غیر از پرداخت‌های کلی که انجام می‌شود، در نهایت می‌بینیم که بی‌کیفیت‌ترین کاغذ برای چاپ کتاب انتخاب شده، رنگ خراب بوده و کار به بدترین شکل ممکن آماده شده است. بدتر از آن، کتابی را که تصویرگری کرده‌ام، باید با هزار پیگیری و خواهش تهیه کنم. صحبت زیاد است و مثل حوزه‌های دیگر، کم و کاستی‌هایی وجود دارد که امیدوارم به زودی رفع شود.
 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.