مأموران آتش‌نشانی کاشان جان ۹۳ نفر را در حوادث تیرماه نجات دادند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: کارکنان عملیاتی این سازمان در تیرماه گذشته در ۳۷۲ عملیات امدادی شرکت کرده و جان ۹۳ نفر از شهروندان را نجات داده‌اند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«سید مصطفی محتشمیان» بیان کرد: روشن کردن نا ایمن آتش، اتصالی برق، پرتاب مواد آتش‌زا و افزایش دما، بیشترین عامل‌های آتش‌سوزی در ماه گذشته بوده است که توسط کمیته علت‌یابی حریق و حادثه شناسایی و کارشناسی شده است.

وی گفت: آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی کاشان در ۲۶۱مورد حادثه نیز به یاری هم‌وطنان شتافتند که شامل تصادف، سقوط از ارتفاع  و چاه، رفع خطر حیوانات، رفع محبوسی افراد و غرق‌شدگی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، گفت: مأموران آتش‌نشانی از مجموع ۳۷۲ عملیات، در ۱۱۱ مورد آتش‌سوزی، ۱۵۴مورد حادثه و ۱۰۷مورد خدمات ایمنی  شرکت داشته‌اند که متأسفانه هفت نفر از شهروندان فوت کرده و ۱۸ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی بیان کرد: تماس‌های مردمی با شماره ۱۲۵مرکز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی در تیرماه، به عدد هفت هزار و ۸۹۷ رسید که ۴۲۹ تیم عملیاتی به سطح شهرستان اعزام شده‌اند.

محتشمیان گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایمنی شهروندان دارد به طوری که چاپ و پخش پوسترهای آموزشی ویژه مراکز عزاداری، هشدارهای ایمنی و استفاده مناسب از رسانه‌ها، مهم‌ترین عامل کاهش حوادث محرم امسال بود.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.