کاهش ۵ درجه‌ای دما در دشت کاشان

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بنا بر تفسیر نقشه‌های هواشناسی، دمای هوای دشت کاشان از روزهای میانی هفته جاری روندی کاهشی پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود که نسبت به روزهای اوج دما بین ۴ تا ۵ درجه کاهش داشته باشیم.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«عباس ارغوانی» بیان کرد: کاهش دما با افزایش روزهای ابری و تقویت جریانات همرفتی در بعضی نقاط مرتفع مصادف خواهد بود که احتمال بارش پراکنده از روز دوشنبه تا پایان روز سه‌ شنبه وجود دارد.

وی گفت: با توجه به ثبت دماهای حدی در منابع آبی خارجی کشور مثل دریای مدیترانه و تزریق رطوبت به جو و تغییرات جهانی سیستم‌های ناپایدار کننده جوی، امکان اینکه در دهه آینده شاهد بارش باشیم دور از انتظار نیست.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با اعلام وضعیت هشدار زرد هواشناسی در مناطق مختلف دشت کاشان، گفت: رگبار باران، گاهی با رعد و برق، تندباد لحظه‌ای در مناطق مختلف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل پیش‌بینی شده و این پیش آگاهی برای شهروندانی است که نیازمند برنامه‌ریزی برای فعالیت عمرانی مانند ایزوگام سقف سازه‌ها دارند.

ارغوانی بیان کرد: بیشینه دمای هوای دشت کاشان در روز یکشنبه به ۴۳ درجه بالای صفر رسیده و روز دوشنبه به ۴۴ درجه افزایش خواهد یافت، اما در روزهای آخر هفته با روند کاهشی به ۴۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید که با استقرار جوی ناپایدار، بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.

وی گفت: احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معبرهای عمومی، کاهش دید در جاده‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی و دامداران از پیامدهای هشدار زرد هواشناسی است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، بیان کرد: هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفر و کارهای روزمره مردم اختلال ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.