افزایش قیمت نان در دستور کار جهاد کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت نان در دستور کار جهاد کشاورزی است در صدد هستیم تا در هفته جاری کارگروه آرد و نان را در شهرستان برگزار کنیم تا در خصوص مقدار و چگونگی افزایش قیمت نان تصمیم‌گیری شود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«محمد امینی»بیان کرد: ابلاغ افزایش قیمت نان برای جهاد کشاورزی شهرستان اردستان ارسال شده، ولی هنوز هیچ اطلاعیه و اجازه‌ای برای واحدهای زیرمجموعه و اتحادیه نانوایان ارسال نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت نان در دستور کار جهاد کشاورزی است در صدد هستیم تا در هفته جاری کارگروه آرد و نان را در شهرستان برگزار کنیم تا در خصوص مقدار و چگونگی افزایش قیمت نان تصمیم‌گیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان،بیان کرد: جدول‌های پیشنهادی افزایش قیمت نان برای شهرستان ارسال شده است، ولی جمع‌بندی چگونگی افزایش قیمت نان در شهرستان باید در کارگروه آرد و نان اردستان تصمیم‌گیری و اجرا شود. به نظر می‌رسد افزایش قیمت نان در مردادماه عملیاتی شود.

۲۰۰ رشته قنات در اردستان نیاز به لایروبی و مرمت دارد

امینی بیان کرد: در شهرستان اردستان حدود ۴۷۵ رشته قنات فعال و نیمه فعال وجود دارد که طبق بررسی‌های به عمل آمده حدود ۲۰۰ رشته قنات در این شهرستان در صورت تخصیص اعتبارات نیاز به مرمت و لایروبی دارد. برآوردهای انجام شده حاکی از آن است که برای مرمت و لایروبی یک قنات در اردستان اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه قنات‌ها در شهرستان اردستان نه تنها یادگار ارزشمند گذشتگان بلکه سرمایه عظیم و گران‌بهایی برای نسل حاضر و در حقیقت رگ حیاتی کویر هستند، گفت: با ابتکار و نیازسنجی که گذشتگان انجام دادند به طور میانگین در هر یک از روستاهای شهرستان اردستان حداقل یک قنات وجود دارد که از گذشته تا کنون مورد استفاده اهالی قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان،بیان کرد: حفظ و حراست از منابع تاریخی، کهن و بی‌نظیر استحصال آب و افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از آب قنوات در امور کشاورزی، شرب و بهداشت از جمله نتایج کیفی پروژه احیا و مرمت قنوات در شهرستان اردستان است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهاد کشاورزی باید تا پایان سال جاری حداقل ۲۰ قنات را مرمت و لایروبی کند.

امینی با اشاره به اینکه اهمیت قنات به علت پایداری تأمین منابع آب، کیفیت و پاک بودن است، گفت: با توجه به اینکه معیشت مردم روستایی متأثر از عملکرد قنوات است، درخواست مهم مردم روستایی اردستان افزایش اعتبارات جهت ترمیم بیشتر قنوات است.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.