اهدای اعضای بدن جوان نوش‌آبادی به بیماران نیازمند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اعضای بدن جوان نوش‌آبادی پس از مرگ مغزی با رضایت خانواده به چند بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«عباس آزادی»بیان کرد: مرحوم ابوالفضل رمضان‌زاده جوان ۲۱ ساله، هفته قبل به علت تصادف به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان منتقل و بستری شده بود که با وجود اقدام‌های درمانی توسط تیم پزشکی، روز دوشنبه دچار مرگ مغزی شد.

وی گفت: خانواده فداکار مرحوم رمضان‌زاده، برای اهدای عضو فرزند خود به بیماران نیازمندِ پیوند عضو اعلام رضایت کرده و با پیگیری پرسنل و پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه و اکیپ اعزامی از تهران کبد و کلیه‌های آن زنده‌یاد جهت پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن تقدیر از اقدام خداپسندانه خانواده رمضان‌زاده، بیان کرد: اهدای عضو هر بیمار مرگ مغزی، می‌تواند جان هشت بیمار نیازمند به پیوند عضو شامل کلیه، قلب، کبد، ریه و پانکراس را نجات دهد و نسوج و بافت نیز جهت پیوند به افراد دارای معلولیت استفاده می‌شود.

آزادی گفت: فراهم آوری اعضا از بیماران مرگ مغزی از سال ۱۳۸۷ در دانشگاه علوم پزشکی کاشان شروع شده و تاکنون خانواده ۵۲ بیمار مرگ مغزی، برای نجات بیماران نیازمند عضو، در این اقدام خیرخواهانه شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: بنا بر آمار اکنون ۲۵ هزار نفر در انتظار پیوند عضو هستند که شهروندان داوطلب اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به آدرس www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.