خانه قیصری در آران و بیدگل در فهرست ملی به ثبت رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل از ثبت خانه "قیصری" در آران و بیدگل در فهرست ملی به شماره ۳۳۴۸۸ خبر داد.

«مهدی مشهدی» رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل از ثبت ملی خانه تاریخی قیصری شهر آران و بیدگل خبر داد و بیان کرد: این اثر تاریخی به شماره ۳۳۴۸۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی گفت: خانه تاریخی قیصری در شهر آران و بیدگل و در محله بالا ده، معروف به محله بازار و در مجاورت مسجد تاریخی بازار قرار دارد و این خانه تاریخی دو هزار و ۵۸۰ متر مساحت و یک هزار و ۲۰۰ متر زیر بنا دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: این اثر ارزشمند دارای دو بخش یکی مربوط به دوره ایلخانی و بخش عمده آن که باقی مانده مربوط به دوره قاجار است.

وی گفت: خانه تاریخی قیصری دارای دو سرداب و دو عدد بادگیر و شش اتاق و یک اتاق شاه‌نشین و ایوان بزرگ بوده و این اثر تاریخی بسیار ارزشمند بعد از سال‌ها توسط هادی حمیدی‌پناه به صورت کامل تملک شد و مقرر شده پس از طی روند قانونی به عنوان هتل سنتی مرمت و بازسازی شود.

مشهدی بیان کرد: با پیگیری کارشناسان میراث فرهنگی استان اصفهان و اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل از جمله حسین میرزاجانی و تلاش دوستداران میراث فرهنگی از جمله معتمد میراث فرهنگی سیدمحمد جدی این خانه تاریخی از تخریب نجات پیدا کرده و در چند روز اخیر لوح ثبتی آن ابلاغ شد.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.