دستگاه‌های امدادرسان اصفهان به حالت آماده‌باش درآمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی تشدید ناپایداری‌های جوی و به منظور پیشگیری و کنترل حوادث احتمالی به دستگاه‌های امدادرسان استان اعلام آماده‌باش شده است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایرنا«منصور شیشه فروش» روز سه‌شنبه با اشاره به پیش بینی تشدید ناپایداری‌های جوی همرُفتی تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری گفت: به همین دلیل هم اکنون فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های امدادی استان از جمله راهداری، اورژانس و هلال احمر در حالت آماده باش بسر می برند.

وی بیان کرد: هواشناسی استان برای ساعات عصر و اوایل شب امروز رگبار باران، رعد و برق و تُندباد بویژه در مناطق شمال غرب ارتفاعات کاشان، خوانسار، میمه و مناطق هم‌مرز با استان‌های قم و مرکزی پیش بینی کرده است.

وی گفت: سیلابی شدن مَسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی و وزش تُندباد فصلی نیز برای روز چهارشنبه(فردا) در جنوب غرب و جنوب استان از جمله چادگان، سمیرم، پادنا و مناطق همجوار با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار به شهروندان و مسافران برای مستقر نشدن در حاشیه و بستر رودخانه‌های مناطق غرب، جنوب و شمال استان و حفاظت در برابر تندبادهای ناگهانی، در باره ضرورت بازگشایی بستر رودخانه‌ها و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات بخصوص مناطق عشایری و مسیر رودخانه‌ها و رعایت اصول ایمنی همگام تردد در جاده‌ها تاکید کرد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایرنا اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در باره تشدید ناپایداری‌های همرفتی از روز جاری تا چهارشنبه(فردا) در این استان “هشدار نارنجی” صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از رگبار باران، رعد و برق و وقوع تُندباد شدید موقتی، شدت ناپایداری‌های جوی در مناطق کوهستانی در ساعات عصرگاهی و شبانگهی از امروز تا فردا خبر داد.

این وضعیت امروز در شمال غرب استان شامل ارتفاعات کاشان، خوانسار، میمه و مناطق مرزی با استان قم و مرکزی و فردا چهارشنبه برای مناطق جنوب غرب و جنوب استان شامل چادگان، سمیرم، پادنا، مناطق مرزی با استان چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

به همین دلیل احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، شکل‌گیری روان‌آب‌های محدود، سیلابی شدن مَسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، وقوغ صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مُستعد خیزش گرد و خاک، ایجاد خسارت به سازه‌ها از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال وجود دارد.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا ضمن اجتناب از تردد بویژه در جاده‌های کوهستانی و پرهیز از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مَسیل‌ها، احتیاط لازم را در سفرهای برون شهری داشته باشند و از کوهنوردی و جابه‌جایی در مسیرهای عشایری خودداری و دستگاه‌های اجرایی و امدادی هم نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها اقدام کنند.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.