شبکه فاضلاب کاشان سم پاشی شد

رئیس قسمت بهره‌برداری و توسعه‌ی شبکه فاضلاب شهر کاشان از سم‌پاشی این شبکه برای جلوگیری از تکثیر حشرات خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۸ هزار مورد سم‌پاشی انجام شده است.

«مجید خاری‌زاده» در گفتگو با «آب‌نما» افزود: شرکت آبفای کاشان برای جلوگیری از تکثیر حشرات، دریچه‌ها و منهول‌های فاضلاب را سم‌پاشی می‌کند.

وی به وجود ۸۵۰۰ منهول فاضلاب در کاشان اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به دستورالعمل‌های ابلاغی به طور میانگین هر منهول در سال دومرتبه سم‌پاشی می‌شود که عملیات سم‌پاشی باید در زمان تخم‌گذاری انجام پذیرد تا اثرگذاری بسیار مطلوبی داشته باشد.

خاری‌زاده ادامه داد: در صورت تماس شهروندان محترم با سامانه ۱۲۲ و اعلام نیاز به سم پاشی در منطقه‌ای خاص، منهول‌های آن منطقه نیز خارج از برنامه به‌صورت اضطراری سم‌پاشی می‌شود.

رئیس قسمت بهره‌برداری و توسعة شبکه فاضلاب شهر کاشان گفت: در سال گذشته ۱۸۰۰۰ بار سم‌پاشی منهول انجام شده است و نوع سم نیز در سم‌پاشی‌ها برای اثرگذاری بیشتر به صورت برنامه‌ای تغییر داده می‌شود.

وی افزود: در شهر کاشان برای ازبین‌بردن سوسری‌ها از روش مه‌پاش گرم استفاده می‌شود که یکی از بهترین و جدیدترین روش‌های سم‌پاشی و گندزدایی حرارتی است. در سم‌پاشی محیط‌ با فوگر حرارتی در مدت‌زمان کمی کل محیط پوشش داده می‌شود.

رئیس قسمت بهره‌برداری و توسعة شبکه فاضلاب شهر کاشان ادامه داد: این نوع سم‌پاشی به علت ایجاد ابر متراکم و پوشش یکنواخت و توزیع یکسان و بهینه باعث ایجاد صرفه‌جویی بسیار زیاد در مقدار سم مصرفی، میزان آب مصرفی، زمان سم‌پاشی و نیروی کار می‌شود و به مکان‌های غیرقابل‌دسترس نیز نفوذپذیری دارد.

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.