۷۵ میلیون قطعه ماهی زینتی در اصفهان تولید شد

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از تولید حدود ۷۵ میلیون قطعه ماهی زینتی و آکواریومی در این خطه به عنوان فعال‌ترین استان کشور در این صنعت در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایرنا «محمدرضا عباسی» بیان کرد: تولید امسال ماهیان زینتی در استان اصفهان با تلاش و فعالیت گسترده تولیدکنندگان در مقایسه با مدت زمان مشابه گذشته، حدود پنج میلیون قطعه افزایش داشته است.

وی گفت: تنوع اقلیمی و شرایط آب و هوایی استان اصفهان بستر مناسبی برای تولید آبزیان را در مناطق مختلف به وجود آورده است، به گونه ای که مناطق با اقلیم گرم و معتدل همچون کاشان و آران و بیدگل در همسایگی کویر و مرکز استان و شهرستان اصفهان و نجف آباد در تولید انواع ماهیان آکواریومی نقش ویژه ای دارند.

مدیر شیلات و آبزیان اصفهان بیان کرد: انواع ماهیان زینتی تخمگذار مانند انواع سیکلیدهای مالاوی( سیچلاید آفریقایی)، تتراها، گلدفیش‌ها و سایر گونه‌های تخمگذار و همچنین انواع ماهیان زنده زا با تنوع سویه‌های مختلف در این منطقه تولید می‌شود.

عباسی گفت: بسیاری از ماهیان تولیدی در استان اصفهان در ردیف گونه‌های زینتی با ارزش و دارا بودن استانداردهای صادرات قرار می‌گیرند و هر ساله بخش قابل توجهی از آنها صادر می شود.

وی بیان کرد: حدود800 واحد تولیدی ماهی تزیینی و آکواریومی دراستان اصفهان فعال هستند و بیش از 2200نفر به صورت مستقیم در این بخش اشتغال دارند.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.