آسمان صاف همراه با وزش باد در دشت کاشان

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان بیان کرد: تفسیر نقشه‌های هواشناسی، نشان‌دهنده ادامه جوی پایدار در مناطق مختلف دشت کاشان تا ۵ روز آینده است و پدیده غالب آب و هوایی، آسمان صاف همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«عباس ارغوانی»گفت: شدت دمای هوا نسبت به هفته‌های قبل کاهش یافته است، اما دمای حداکثر در روزهای پنجشنبه ۳۸ درجه، جمعه ۳۹ درجه و شنبه و یکشنبۀ آینده به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی بیان کرد: دمای حداقل نیز در این مدت ۲۳ درجه بالای صفر خواهد بود که دمای حداقل هوا در مناطق کوهستانی بین ۴تا ۶ درجه کمتر از مناطق دشت خواهد بود و سرعت باد به ۱۵ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بهره‌برداران منطقه کاشان و به خصوص پنبه‌کاران با توجه به کاهش محسوس دما، فاصله آبیاری مزرعه را افزایش داده و باغداران نیز با توجه به شرایط مناسب آب و هوا در صورت نیاز، برای محلول پاشی وسم پاشی محصول اقدام کنند.

وی بیان کرد: باغداران پسته با توجه به شرایط دما، نسبت به پایش آفت‌های مکنده به ویژه سن سبز و پسیل پسته اقدام کرده و در صورت مشاهده آفت، برای مبارزه با آن با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی کنند.

ارغوانی گفت: پسته‌کاران منطقه کاشان، با توجه به شرایط هفته چهل و هشتمِ سال زراعی، نسبت به انجام محلول‌پاشی با کود سولوپتاس در ساعت‌های خنک روز اقدام کنند.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.