اهدای اعضای یک بیمار در کاشان جان ۳ نفر را نجات داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: اعضای بدن مرحوم فاطمه رمضانی علوی پس از مرگ مغزی، با رضایت خانواده آن مرحوم به ۳ بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

«عباس آزادی» در جمع خبرنگاران گفت: این بانوی ۴۶ ساله به علت سکته قلبی به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود.

وی بیان کرد: اقدام‌های درمانی تیم پزشکی نتوانست این بیمار مرگ مغزی را نجات دهد و سرانجام خانواده فداکار مرحوم رمضان علوی برای اهدای عضو فرزند خود به بیماران نیازمند پیوند عضو اعلام رضایت کرده و با پیگیری پرسنل و پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه و تیم اعزامی از تهران، کبد و کلیه‌های آن زنده یاد به بیماران نیازمند اهداء شد.

وی ضمن تقدیر از اقدام خداپسندانه خانواده رمضانی گفت: اهداء عضو هر بیمار مرگ مغزی، می تواند جان ۸ بیمار نیازمند به پیوند عضو شامل کلیه، قلب، کبد، ریه و پانکراس را نجات دهد و نسوج و بافت نیز جهت پیوند به افراد دارای معلولیت استفاده می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: اقدام فراهم آوری اعضا از بیماران مرگ مغزی از سال ۱۳۸۷ در دانشگاه علوم پزشکی کاشان شروع شده و در سال جاری خانواده‌های ولیانزاده، رمضانزاده نوش آبادی و رمضانی علوی برای نجات بیماران نیازمند عضو، در این اقدام خیرخواهانه شرکت کرده‌اند.

آزادی گفت: بنا به آمار، هم اکنون ۲۵ هزار نفر در انتظار پیوند عضو هستند که شهروندان داوطلب اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به پورتال http://www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهداء اقدام کنند.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.