نرخ بیکاری در اردستان رو به کاهش است

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان بیان کرد: با مجموعه اقدامات و حمایت‌های انجام شده در شهرستان نرخ بیکاری در اردستان ۱/۱ کاهش پیدا کرده و به ۸.۷ درصد رسید است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«وحید نقوی»گفت: با مجموعه اقداماتی که در سال‌های گذشته و اکنون در شهرستان اردستان انجام شده، وضعیت اشتغال و بیکاری در این شهرستان از بحران کاهش پیدا کرده است و اکنون بیکاری به‌عنوان یک معضل در اردستان مطرح نمی‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته در حوزه اقتصادی و دیگر مسائل سال سختی برای کشور سپری شد، اما با مجموعه اقدامات و حمایت‌های انجام شده در شهرستان نرخ بیکاری در اردستان ۱/۱ کاهش پیدا کرده و به ۸.۷ درصد رسید است. البته هنوز جای کار وجود دارد و با یک‌سری برنامه می‌توان آمار بیکاری در اردستان را کمتر کرد.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان با بیان اینکه شهرستان اردستان جزو شهرستان‌های ممنوعه برای ورود، اقامت، تردد و اشتغال اتباع غیرمجاز است، گفت: یکی از راه‌های حفظ نیروی کار و ایجاد اشتغال، جایگزینی نیروی انسانی بومی و ایرانی به جای اتباع خارجی طبق قوانین است. اگر این اتفاق بیفتد مطمئناً نرخ بیکاری در اردستان پایین‌تر خواهد آمد.

نقوی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از اتباع افغانی در شهرستان اردستان بدون مجوز و پروانه کار، اشتغال دارند که اگر با برنامه‌ریزی و حمایت متولیان مربوطه برخوردهای قانونی صورت بگیرد و این مشاغل در اختیار کارگران بومی و ایرانی قرار بگیرد، نه تنها موجب رونق بازار کار و اشتغال می‌شود، بلکه نرخ بیکاری در اردستان را کمتر از این نیز کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات مشاغل خانگی در اردستان گفت: امسال یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار در قالب طرح‌های خرد و کسب و کارهای خانگی ابلاغ شده است که مشاغل خرد مانند صنایع دستی و مشاغل خانگی می‌توانند در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام کنند تا مشمول این تسهیلات شوند.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان بیان کرد: از یک سال گذشته تاکنون دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردستان مانند کمیته امداد، بهزیستی، جهادکشاورزی، بنیاد شهید و اداره تعاون کار و… بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات با نظارت فرمانداری اردستان به واجدین شرایط پرداخت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

نقوی در خصوص آخرین وضعیت مستمری‌بگیران بیمه بیکاری در اردستان گفت: اکنون ۸۵ نفر در شهرستان اردستان بیمه بیکاری می‌گیرند که نسبت به دوماه گذشته ۱۵ نفر کمتر شدند. این افراد در حال حاضر در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند تا در صورت نیاز جذب کارخانه‌های صنعتی شوند.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.