کمبود نیروی انسانی، معضل جدی آموزش و پرورش اردستان است

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان بیان کرد: طبق آمار دریافت شده آموزش و پرورش اردستان برای سال تحصیلی جدید حدود ۶۱ نفر کمبود نیروی انسانی دارد که به یک معضل جدی تبدیل شده است.

«احمد خاکسار» صبح امروز(دوشنبه، ۳۰ مرداد) در شورای آموزش و پرورش شهرستان در اداره آموزش و پرورش اردستان،گفت: پروژه‌های مهر امسال با شعار نسیم مهر نبوی شروع خواهد شد که مهم‌ترین آن ساماندهی نیروهای انسانی در مدارس خواهد بود.

وی با بیان اینکه موضوع کمبود نیروی انسانی در مدارس اردستان به عنوان یک معضل و دغدغه جدی تبدیل شده است، گفت: طبق آمار دریافت شده آموزش و پرورش اردستان برای سال تحصیلی جدید حدود ۳۷ نفر آموزگار و ۲۴ نفر در متوسطه اول و دوم کمبود نیروی انسانی داریم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخشی از این کمبود را از بازنشستگان جبران خواهیم کرد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان با اشاره به اجرای طرح شاداب سازی و بهسازی مدارس برای سال تحصیلی جدید، بیان کرد: این طرح جهادی در مدارس شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در حال انجام است. همچنین ثبت‌نام کتب درسی دانش آموزان در حال انجام است و مقاطع میان پایه کتب خود را دریافت کردند.

آسیب‌های اجتماعی در اردستان یک هشدار است

همچنین فرماندار اردستان در این جلسه بیان کرد: با ارزیابی و بازخوردهایی که از بخش پرورشی شهرستان اردستان دریافت کردیم، وضعیت بسیار نامناسبی را در این بخش مشاهده می‌کنیم که نشان از ضعف عملکرد ادارات آموزش و پرورش شهرستان دارد.

«سید محمدهادی احمدی طباء» گفت: آسیب‌های اجتماعی که در شهرستان اردستان وجود دارد و گاهی اتفاق می‌افتد زنگ هشدار بسیار جدی است که همواره سعی کردیم با یک روکش مذهبی از آن عبور کنیم. اگر آسیب‌های اجتماعی که امروز با آن مواجه هستیم و اتفاق می‌افتد ادامه داشته باشد تا چند سال آینده وضعیت شهرستان اردستان آشفته‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: سخنرانی‌هایی که در مدارس با موضوعات آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود تأثیرگذار نبوده و می‌طلبد که آموزش‌وپرورش برای آگاه بخشی دانش آموزان برنامه‌هایی با رویکرد جدید داشته باشد تا جوانان و نوجوانان و دانش آموزان ما برای اتفاقات جامعه تحلیل و چالش داشته باشند.

احمدی طباء با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: طبق آمار دانش آموزان کلاس اولی در اردستان نسبت به سال گذشته ۱۵۰ نفر افزایش داشتند، اما در شهر زواره این آمار نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.