توقف مرمت یکی از حجره‌های تیمچه بخشی بازار کاشان

معاون میراث اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: مرمت در یکی از حجره‌های فوقانی در تیمچه بخشی بازار کاشان متوقف شد.

معاون میراث اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به توقف مرمت یکی از حجره های تیمچه بخشی بازار کاشان بیان کرد:مالک این حجره از هفته قبل اقدامات مرمتی را بدون دریافت مجوز از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شروع کرده بود و پس از ۲ بار اخطار با حضور نیرو‌های یگان حفاظت این اداره و نیروی انتظامی تعطیل شد.

«عباس متولی» گفت: هرچند تا کنون هیچ بخش تاریخی از این ملک تخریب نشده، اما مالک برای ادامه مرمت ملک خود باید از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان مجوز بگیرد.

او بیان کرد: تیمچه و سرای بخشی قسمتی از بازار تاریخی کاشان و مربوط به دوره قاجار است و در این تیمچه بیشتر فرش دستباف خرید و فروش می‌شده است که  مرمت این تیمچه از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و تاکنون نقاشی‌های تیمچه بخشی تکمیل شده، آواربرداری پشت بام آن هم توسط اداره میراث فرهنگی انجام شد، آواربرداری و سبک سازی همه قسمت‌های سرای بخشی هم انجام شده است.

متولی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت اداره میراث اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان همراه با کارشناس حفظ و احیای این اداره هر روز در بازار حضور یافته و از طرح‌های مرمتی ما سرکشی می‌کند.

وی بیان کرد:تیمچه صباغ و آب انبار گذر نو از دیگر طرح‌های مرمتی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان است، بخشی از اقدامات مرمتی تیمچه صباغ هم آغاز شده و تلاش ما بر این است که مرمت این طرح‌ها تا سه سال آینده تکمیل شود.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.