برآورد ۸هزار میلیارد تومانی برای اتمام پروژه های نیمه تمام کاشان

شهردار کاشان گفت: برای اتمام پروژه های نیمه تمام شهر کاشان برآورد می شود که حدود هشت هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از خبرگزاری مهر«کیومرث محمدپور » یکی از رویکردها طی این دوره در مواجهه با موضوعات و مسائل هم افزایی، انسجام و تعامل اثربخش در کنار کار شبانه روزی و عزم جهادی خواهد بود گفت: به نظرم تلفیق و پیوند این دو وجه مدیریتی می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد.

وی گفت: مشکلات متعدد شهر و منطقه، عدم برگزاری کمیسیون ماده پنج ظرف یک سال گذشته را یادآور شد. این موضوع عامل ایجاد چالش‌ها در حوزه مدیریت شهری و موجب بروز نارضایتی‌ها در میان شهروندان کاشانی بوده است.

شهردار کاشان وضعیت تنظیف شهر کاشان را نگران کننده خواند و بر به کار گیری عزم جدی برای تغییر شرایط موجود گفت: در حوزه مدیریت پسماند کاشان و آران و بیدگل نیز مباحث مختلفی وجود دارد که در قالب نشست با مقامات استانی و منطقه پیگیری می‌شود.

وی گفت: اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهر کاشان را حدود هشت هزار میلیارد تومان برآورد. با فرض تورم ثابت موجود ۱۵ تا ۲۰ سال زمان برای تکمیل این پروژه‌ها زمان نیاز است؛ علاوه بر آن موضوع تعهدات و بدهی‌های شهرداری مسئله جدی است.

«محمدپور قدمت» برخی از پروژه‌های نیمه تمام را ۲۵ سال عنوان کرد: پروژه‌هایی مانند ساختمان شهرداری، بلوار فرش، پل شهید اردهال، بلوار امام خامنه‌ای و غیره در دستور کار مدیریت شهری طی دوره جدید قرار دارد که نیازمند تعامل و حمایت جدی نهادهای شهرستان و استان است.

وی  گفت:مشارکت مردم در ساحت‌های مختلف اعم از مدیریت شهری، سیاسی، امنیتی و اجتماعی و غیره را همواره نتیجه بخش دانست. باید با استفاده از تجریبات کلانشهرهایی مانند تهران به عنوان نمونه در پروژه‌های کوچک مقیاس، از این ظرفیت برای تحقق رویکرد محله محوری و به کارگیری ظرفیت معتمدین محلی بهره بگیریم.

شهردار کاشان توسعه فضای سبز شهری را با توجه به محدودیت منابع آبی یک دغدغه دانست و بر به‌کارگیری روش‌های پربازده با کمترین مصرف در این حوزه تأکید کرد.

وی درمورد وضعیت نامناسب معابر شهری را یکی دیگر از مشکلات شهروندان عنوان کرد و با اشاره به دسته بندی معابر در سه درجه گفت: تنها ۱۰ هزار تن قیر برای رفع مشکل معابر گروه سوم و دارای وضعیت بحرانی از نظر کیفیت آسفالت نیاز است و این وضعیت در شأن شهری نیست که در ایام گردشگرپذیر، دو برابر جمعیت خود میهمان داخلی و خارجی دارد.

محمدپور موضوع پایش تصویری را یکی به عنوان مسئله‌ای با اهمیت فراتر از مدیریت شهری و ترافیک ذکر و تأکید کرد: وضعیت موجود شایسته کاشان نیست و با توجه به هزینه بالای آن نیازمند حمایت‌های استانی و کشوری هستیم.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.