کمبود معلم، معضل جدی آموزش و پرورش اردستان

در شورای آموزش و پرورش اردستان مطرح شد که کمبود نیروی انسانی در منطقه اردستان یک معضل است و این شهرستان با کمبود ۳۷ آموزگار و ‌۲۴ نفر دبیر در متوسطه اول و دوم روبرو است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از خبرگزاری فارس از اردستان، «سید محمد هادی احمدی‌طبا» فرماندار اردستان در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان بیان کرد: در حوزه کنکور، قبولی و یا عدم کسب نتایج مطلوب داوطلبان در شهرستان اردستان تنها مربوط به مجموعه آموزش و پرورش نیست، باید شرایط و وضعیت جامعه را نیز در نظر گرفت.

وی گفت: کنکور را نباید بهانه‌ای قرار دهیم برای اینکه مجموعه‌ای را تخریب کنیم، بازخورد کنکور امسال نسبت به سال گذشته، مقداری رشد داشته است.

احمدی‌طبا بیان کرد: یادواره شهدای دانش‌آموزی هر مدرسه توسط دانش‌آموزان برگزار شود و نظارت مدیران مدارس نیز بر آن‌ها وجود داشته باشد.

فرماندار اردستان گفت: آموزش و پرورش اردستان باید در خصوص املاک مازاد و مولدسازی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید قدرت تحلیل را در دانش‌آموزان و نوجوانان با شیوه‌های جدید از قبیل پخش فیلم  فراهم کنیم، گفت: امسال آمار کلاس‌ اولی‌های اردستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

احمدی‌طبا بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان اردستان جدی است، فضای آموزشی و فرهنگی و رفاهیات بر روی دانش‌آموزان و جوانان تاثیرگذار است.

رشته نساجی در حال گرفتن موافقت اداره کل آموزش و پرورش است

احمد خاکسار رئیس اداره آموزش و پرورش اردستان در ادامه این جلسه بیان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم در شهرستان اردستان در حال انجام است و دانش‌آموزان براساس فرم هدایت تحصیلی نسبت به انتخاب رشته اقدام و ثبت نام می‌کنند، سعی کردیم دانش‌آموزان را به ثبت نام در رشته‌های مهارتی هنرستان‌ها هدایت کنیم.

وی گفت: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان، رشته نساجی در حال گرفتن موافقت اداره کل آموزش و پرورش است، راه‌اندازی این رشته جنبه مثبت برای شهرستان خواهد بود.

خاکسار بیان کرد: ‌‌اماکن مازاد آموزش و پرورش شهرستان را به امور حقوقی اعلام کردیم تا برای فروش آن‌ها مراحل قانونی گذرانده شود، همچنین بازدید دانش‌آموزان از اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان در طول سال تحصیلی انجام خواهد شد.

کمبود نیروی انسانی در منطقه اردستان یک معضل است

محسن پاینده، معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش اردستان نیز در این جلسه گفت: پروژه مهر در سال جاری با شعار «نسیم مهر نبوی» شروع خواهد شد و بحث ساماندهی نیروی انسانی در دستورکار بوده که در این راستا کمبود نیروی انسانی در منطقه اردستان یک معضل است.

وی بیان کرد: براساس آمارهای بررسی شده حدود ۳۷ آموزگار و ‌۲۴ نفر دبیر در متوسطه اول و دوم کمبود داریم و کمبود نیروی انسانی از مسائلی است که نیازمند توجه ویژه است.

پاینده بیان کرد: بخشی از کمبود نیروی انسانی را می‌توان از طریق استفاده از بازنشستگان و نیروهای ماده ۲۸ پوشش داد اما با این وجود بازهم حدود ۲۰ آموزگار کم داریم که در سال گذشته مجبور شدیم از بحث خرید خدمات استفاده کنیم.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش اردستان گفت: در سال جاری از تعداد ۵۶ نفر افراد واجد شرایط بازنشستگی، حدود ۳۲ نفر بازنشست شده و ۲۴ نفر استمرار خدمت زده‌اند؛‌ در حال حاضر تامین نیروی انسانی یک دغدغه است چرا که هر اتفاقی که قرار است در کلاس درس صورت گیرد موتور محرکه آن معلم و نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه در طرح جهادی «شهید عجمیان» شاداب‌سازی و بهسازی فضای مدارس با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در حال انجام است، گفت: کتب درسی نیز یکی از محورهای پروژه مهر بوده که در حال ثبت نام و اجرا است.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.