۱۰ درصد جمعیت اردستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان بیان کرد: با رصدهای انجام شده مشخص شد که بیش از ۱۰ درصد از جمعیت شهرستان اردستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند و در اقتصاد شهرستان سهم دارند.

«وحید نقوی»در نشست خبری هفته تعاون گفت: هر ساله هفته تعاون از هفتم تا ۱۳ شهریور برگزار می‌شد که امسال با توجه به ایام اربعین امام حسین هفته تعاون از اول تا هفتم شهریورماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با رصدهای انجام شده بیش از ۱۰ درصد از جمعیت شهرستان اردستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند و در اقتصاد شهرستان سهم دارند، گفت: با بررسی‌های انجام شده تعداد ۱۷۰ شرکت تعاونی در شهرستان اردستان وجود دارد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا، سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان بیان کرد: وضعیت شرکت‌های تعاونی در شهرستان اردستان مورد غفلت قرار گرفته است به طوری که ۶۹ درصد تعاونی‌های شهرستان اردستان غیرفعال و تنها ۳۱ درصد فعال هستند.

نقوی با بیان اینکه تعاونی‌ها در این شرایط اقتصادی نقش موثری در توسعه و رونق اقتصادی دارند، گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد کارگروه تخصصی تعاونی‌های راکد شهرستان اردستان را بار دیگر فعال کنیم، زیرا معتقدیم احیا و فعالسازی ظرفیت‌های راکد و غیرفعال آن‌ها موجب توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه می‌شود.

وی بیان کرد: رشته‌هایی که در اردستان در حوزه تعاونی فعالیت می‌کنند شامل رسته‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی هستند و بیشتر شرکت‌های موجود در زمینه کشاورزی و دامپروری و خدماتی فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون در اردستان، گفت: غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از واحدهای تعاونی برتر شهرستان، برپایی میز خدمت در مراسم نمازجمعه، نشست و بررسی مشکلات با تعاون گران شهرستان، برگزاری مسابقه فرهنگی و ورزشی از مهمترین برنامه‌های این هفته خواهد بود.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.