مهاباد داروخانه شبانه‌روزی و پزشک متخصص ندارد

بخشدار مهاباد اردستان گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش مهاباد موضوع بهداشت و درمان این منطقه است که با وجود تجهیزات زیربنایی که وجود دارد، ولی مردم بخش مهاباد از داشتن داروخانه شبانه‌روزی و پزشکان متخصص محروم هستند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«احمد کریم‌پور» بیان کرد: بخش مهاباد اردستان دارای ۳۳ روستا است که از این تعداد ۱۶ روستا دارای دهیاری است و مابقی فاقد دهیاری و با شورا اداره می‌شود. همچنین ۳ روستا در بخش مهاباد وجود دارد که با شورای بخش اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش مهاباد اردستان دارای دو دهستان گرمسیر با مرکزیت روستای موغار و دهستان سردسیر با مرکزیت همبرات، بیان کرد: نداشتن ساختمان اداری برای بخشداری مهاباد یکی از کمبودهای ما است که مشکلاتی را به وجود آورده است. در بخشداری مهاباد حتی سالن اجتماعات نداریم که بخواهیم امسال جلسات هیئت اجرایی را برگزار کنیم.

بخشدار مهاباد گفت: بخشداری مهاباد تنها یک نیروی رسمی اداری دارد و با توجه به حجم کاری که وجود دارد نمی‌توانیم به طور شایسته به مردم این بخش خدمات بدهیم. همچنین کافی نبودن اعتبارات باعث شده آن مقدار که اهالی روستاهای بخش درخواست دارند نتوانیم خدمات‌دهی کنیم.

کریم‌پور با بیان اینکه بخش مهاباد قطب دامداری و دامپروری و کشاورزی شهرستان اردستان است، بیان کرد: شغل اکثر مردم بخش مهاباد دامداری و یا کشاورزی است ولی به دلیل خشکسالی سال‌های اخیر و عدم‌حمایت‌های کافی مشاغل بسیاری از آن در حال نابودی است.

آبرسانی سیار به ۲۰ روستای بخش مهاباد

وی با اشاره به اینکه مشکل آب شرب در روستاهای بخش مهاباد بیش از دیگر نقاط شهرستان مشهود است، بیان کرد: اکنون حدود ۲۰ روستای بخش مهاباد با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند. در یکی دو سال گذشته طرح بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی روستای سرهنگچه عملیاتی شد، ولی این طرح علیرغم پیشرفت ۷۰درصدی آن چند ماه است تعطیل شده و با اتمام این پروژه حدود ۱۰ روستا از آبرسانی سیار خارج می‌شوند.

بخشدار مهاباد درباره علت تعطیلی داروخانه شبانه‌روزی مهاباد، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش مهاباد موضوع بهداشت و درمان این منطقه است که علیرغم تجهیزات زیربنایی که وجود دارد ولی مردم بخش مهاباد از داشتن داروخانه شبانه‌روزی و پزشکان متخصص محروم هستند.

کریم‌پور با بیان اینکه وجود داروخانه شبانه‌روزی و پزشک متخصص در مرکز جامع سلامت یکی از نیازهای اساسی مردم این بخش است، بیان کرد: بیش از شش هزار نفر از مردم بخش مهاباد اگر در ساعت غیر اداری نیاز به داروخانه و یا پزشک متخصص داشته باشند باید ۲۵ کیلومتر مسافت را طی کنند و به مرکز شهرستان مراجعه کنند.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.