اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی یک ضرورت است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با بیان اینکه شبکه‌های فرسوده آب در روستاها، باعث افزایش میزان هدررفت آب می‌شود، گفت: ۳ سال قبل که روستاها را تحویل گرفتیم، در برخی از این روستاها ۶۵ درصد هدر رفت آب داشتیم که با اصلاح شبکه‌های آبرسانی این میزان به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا«محمدرضا اسدی»بیان کرد: تأمین آب در منطقه کاشان به سختی انجام می‌شود و با وجود شبکه‌های فرسوده، این منابع آب که با صرف انرژی و هزینه بالا به دست آمده، به راحتی از دسترس خارج می‌شود، بنابراین برنامه اصلاح شبکه‌های آب رسانی برای حفظ منابع آبی یک ضرورت است.

وی گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۱۴ پروژه آب و فاضلاب با صرف هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال (۲۰ میلیارد تومان) در مناطق مختلف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به بهره برداری رسید که ۱۲ پروژه در روستاها اجرا شد که ۸۵ درصد از پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب کاشان بود و ۱۸۶ میلیارد ریال اعتبار به همراه داشته است.

اسدی بیان کرد: برخی از پروژه‌ها به‌صورت مشترک برای چند روستا اجرا شد و درمجموع ۲۱ روستا با جمعیت بالغ بر ۲۸ هزار نفر از این پروژه‌ها، بهره‌مند می‌شوند که نشان‌دهنده توجه ویژه شرکت آب و فاضلاب جهت حل مشکل تنش آبی در مناطق روستایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: بخش قابل توجهی از این طرح‌ها مربوط به اصلاح شبکه‌های فرسوده با هدف مدیریت مصرف آب است؛ ضمن اینکه تأمین آب پایدار، بهبود کیفیت آب، هوشمندسازی تأسیسات و حفاظت فیزیکی از مجموعه‌های تحت مدیریت شرکت آب و فاضلاب، از دیگر پروژه‌هایی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه و تخصیص یک هزار میلیارد ریال (۱۰۰ میلیارد تومان) ویژه آبرسانی روستایی، بیان کرد: تخصیص این میزان اعتبار می تواند بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی حوزه آب روستایی را جبران کند.

اسدی گفت: سه سال قبل، آبرسانی به ۱۸ روستا با تانکر انجام می‌شد. یک‌سال بعد، این تعداد به ۶ روستا کاهش یافت و درحال حاضر حدود چهار۴ روستا در زمان پیک مصرف مثل تاسوعا و عاشورا، که جمعیت غیرساکن در روستاها افزایش پیدا می کند، دچار تنش آبی می شوند که امیدواریم با برنامه‌های اجرا شده، این مشکل برطرف شود.

وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب کاشان ۱۵۰ هزار مشترک خانگی دارد که ۶۲ درصد آن‌ها زیر الگوی مصرف هستند، ۱۵ درصد، کم مصرف هستند، ۲۲ درصد با مصرف پنج متر مکعب آب، در ردیف خوش مصرف ها هستند و ۳۸ درصد نیز بیش از الگوی مصرف قراردارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب در سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۰۰ ریال (۴۰۴۰ تومان)  بود که بابت خرید آب زاینده‌رود، نگهداری چاه‌ها، شکستگی لوله ها و … هزینه می‌شود؛  اما میانگین فروش خانگی ۹ هزار و ۵۰۰ ریال (۹۵۰ تومان) است.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.