بنیاد «آزاد» در خانه سنتی کوهدشت دهستان ارمک افتتاح شد

خاندان آزاد ارمکی از خاندان های تاثیر گذار در‌حوزه های فرهنگی‌ و‌ اقتصادی‌ در‌ ایران‌ هستنند، تقی ازاد ارمکی استاد دانشگاه جامعه شناسی تهران، رضا آزاد ارمکی از اقتصاد دانان مطرح کشور و علی آزاد ارمکی فعالان صنایع تولید فرش ماشینی می توان نام برد.

بنیاد آزاد در خانه سنتی کوهدشت ارمک کاشان با حضور جمعی از  فرهنگ دوستان، شاعران و اساتید دانشگاه افتتاح شد .

دبیر اجرایی بنیاد آزاد در جمع خبرنگاران بیان کرد: این بنیاد در خانه سنتی کوهدشت دهستان ارمک کاشان با قدمت قاجاریه توسط علی آقا آزاد از خیرین و فرهنگ دوستان بازسازی شده است.

«عباسعلی اخوان ارمکی» با بیان اینکه بنیاد آزاد در راستای اهداف فرهنگی فعالیت خواهد کرد، گفت: ایجاد گالری دائمی با استفاده از تصاویر طبیعت و مردم شناسی ارمک،  جمع آوری اسناد و‌ عکس های قدیمی، ساخت مستند از دهستان ارمک، برگزاری جلسات به مناسبت های سنتی و مذهبی و برگزاری همایش ملی ارمک از مهمترین اقدامات بنیاد آزاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه خاندان آزاد ارمکی از خاندان های تاثیر گذار در‌حوزه های فرهنگی‌ و‌ اقتصادی‌ در‌ ایران‌ هستنند، بیان کرد: تقی ازاد ارمکی استاد دانشگاه جامعه شناسی تهران، رضا آزاد ارمکی از اقتصاد دانان مطرح کشور و علی آزاد ارمکی فعالان صنایع تولید فرش ماشینی می توان نام برد.

اخوان ارمکی با اشاره به اینکه دهستان ارمک یک از نقاط خوش آب و هوا و دارای طبیعت زیبا کاشان است، گفت: علاقه مردمان این آبادی به فرهنگ را می‌توان در نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های آن بنام مفاخر و شاعران  ایران و استفاده از اسامی محلی و‌ مرتبط با طبیعت این روستا دید.

گفتنی است همزمان با مراسم افتتاح بنیاد آزاد دهستان ارمک شب شعر همنوا با اربعین با همکاری کانون نشر فرهنگ اسلامی و بنیاد آزاد برگزار شد و شاعران در وصف سید سالار شهیدان شعرخوانی کردند.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.