بزرگ‌ترین گلخانه شهرستان اردستان به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: همزمان با هفته دولت بزرگ‌ترین گلخانه شهرستان اردستان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کاشان فردا به نقل از خبرگزاری فارس «محمد امینی» مدیر جهاد کشاورزی اردستان  بیان کرد: همزمان با هفته دولت پروژه گلخانه فلفل دلمه‌ای در روستای نهوج اردستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در این گلخانه سبزی، صیفی و فلفل‌ دلمه‌ای کشت می‌شود و در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع بنا شده که عنوان بزرگ‌ترین گلخانه شهرستان را به خود اختصاص داده و برای ۷ نفر به طور مستقیم و ۲۵ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

امینی با اشاره به تغییر الگوی کشت و استفاده از کشت گلخانه‌ای، بیان کرد: کشت گلخانه‌ در حقیقت یک نوع کشت کنترل شده است که تولید و عرضه محصولات کشاورزی برحسب نیاز بازار انجام می‌شود و در شهرستان اردستان نیز با توجه به شرایط آب و هوایی و حداقل مصرف آب، گلخانه طرح خوبی است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان اردستان ۲ هکتار است همچنین در کشت از طریق گلخانه صادرات‌، ارزآوری و انتخاب محصول برحسب علاقه در هر شرایط آب و هوایی صورت می‌گیرد به همین دلیل کشت گلخانه نسبت به سایر الگوهای کشت برتری دارد.

وی گفت: یکی از دلایلی که باعث شده در اردستان و همچنین دیگر نقاط کشور مردم به کشت گلخانه‌ای روی آورند تغییرات آب و هوایی، تنوع محصولی و نیاز مصرف است، امید می‌رود حدود سه پروژه در بخش کشاورزی شهرستان اردستان تا سال آینده به بهره‌‌برداری برسد.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.