اثربخش‌ترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا چه زمانی است؟

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: گروه‌های پر خطر از جمله بیماران خاص و صعب‌العلاج، مبتلایان به بیماری‌های مزمن، آسیب‌های قلبی، عروقی، دارای نقص سیستم ایمنی و افراد مسن، قبل از ورود به اپیدمی فصلی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «محمدرضا رشیدی نوش‌آبادی»بیان کرد: پخش واکسن آنفلوآنزا  ساخت داخل در داروخانه‌ها آغاز شده و طبق اعلام سازمان غذا و دارو طی چند روز آینده واکسن‌های وارداتی نیز وارد بازار مصرف خواهند شد.

وی گفت: اثربخش‌ترین و بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا در موقع تعادل آب و هوایی مانند شهریورماه و اوایل مهر است که آنتی‌بادی برای مقابله با ویروس در زمان مناسب در بدن ساخته شده و موجود باشد.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بیان کرد: نخستین پیک شیوع بیماری آنفلوآنزا در ایران و کشورهای نیمکره شمالی به طور معمول از نیمه دوم مهر آغاز می‌شود و مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا استفاده صحیح از ماسک است.‌

وی گفت: سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماران دیابتی، بیمارانی که شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی می‌شوند، خانم‌های باردار به خصوص آنها که سه ماهه دوم و سوم حاملگی‌شان در پاییز و زمستان قرار دارند، در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

رشیدی گفت: تقویت سیستم ایمنی بر تغذیه و خواب مناسب و استفاده از برخی مکمل‌ها استوار است. ترکیبات حاوی ویتامین «ث» به خصوص در مرحله حاد بیماری آنفلوآنزا بسیار کاربردی است و اثر درمانی دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بیان کرد: شهروندان از خوددرمانی در زمان بیماری و استفاده خودسرانه مولتی‌ویتامین‌ها به شکل ترکیبی مانند فارماتون و نوروبیون خودداری کنند.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.