اصلاح شبکه آب روستایی منطقه کاشان با اعتبار دو هزار میلیارد ریالی

فرماندار کاشان گفت: قرارداد همکاری بین قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) و شرکت آب و فاضلاب کشور با اعتبار دو هزار میلیارد ریال برای آبرسانی، اصلاح و بازسازی شبکه روستاهای این شهرستان امضا شده است.

«محمد شریف زارعی» عصر (یکشنبه، ۱۹ شهریور) در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی جذب اعتبارهای محرومیت‌زدایی شهرستان کاشان،بیان کرد: طرح اصلاح شبکه آب روستایی بر اساس اولویت‌بندی ظرف حداکثر ۳۶ ماه در ۲۰ روستای منطقه کاشان توسط بسیج سازندگی اجرا می‌شود.

وی گفت: مخزن سازی، اصلاح شبکه، اصلاح خطوط انتقال، محصورسازی منابع و مخازن، ایجاد سامانه‌های راهبری و پایش ایستگاه پمپاژ و ارتقای کیفی آب از جمله برنامه‌های در دست اقدام در طرح محرومیت‌زدایی است.

زارعی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فرمانداری کاشان با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات روستاها در زمینه تأمین و ارتقای کیفی آب شرب مرتفع می‌شود.

ظرفیت آب دهی چاه‌های آب در کاشان، سالانه ۵ درصد کاهش دارد

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز بیان کرد: کاهش ۳۸ درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت و استمرار تنش‌های آبی در سال‌های گذشته، سطح آب‌های زیرزمینی سالیانه به میزان۷۰ تا ۸۰ سانتیمتر کاهش داشته است.

محمدرضا اسدی گفت: ظرفیت آب دهی چاه‌ها، سالانه ۵ درصد کاهش دارد و با این اوصاف، سالانه باید حدود ۹۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تأمین آب کاشان اضافه شود تا بتوانیم شرایط موجود را حفظ کنیم و دچار تنش آبی نشویم .

وی گفت: نیاز آبی شرکت آب و فاضلاب کاشان در پیک مصرف، حدود  دو هزار لیتر است که با استفاده از ۱۴۰ حلقه چاه، سالیانه حدود۴۰ میلیون مترمکعب آب تولید و توزیع می‌شود و در چهار ماه اول سال جاری به ۱۸ میلیون مترمکعب رسیده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به کاهش کیفیت آب آشامیدنی برخی مناطق، بیان کرد: روزانه حدود ۱۰ هزار مترمکعب آب با استفاده از دستگاه‌های آب شیرین کن تصفیه و کیفیت آب ارتقاء داده می‌شود.

اسدی گفت: اصلاح شبکه‌های فرسوده از برنامه‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب است که متناسب با تأمین اعتبار انجام می‌شود و در چهار ماه اول سال جاری، بیش از ۱۸ کیلومتر از شبکه‌های قدیمی و فرسوده اصلاح شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۸ فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی و قطع شده است در حالی که این آمار در سال گذشته ۹۷ فقره انشعاب بود .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: میزان آب بدون درآمد در شرکت آب و فاضلاب کاشان ۲۱ درصد است که از این میزان حدود هشت درصد مربوط به هدر رفت واقعی آب است که با اصلاح شبکه‌های آبرسانی و خطوط انتقال می‌توان مقدار آن را کاهش داد.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.