طرح های جدید برای رفع تنش آبی در اردستان در حال اجراست

مدیر امور آب و فاضلاب اردستان با اشاره به تنش آبی در شهرستان ۴۳ هزار نفری اردستان گفت: به جز طرح های در حال اجرا، طرح های جدیدی برای غلبه بر این تنش آبی در این شهرستان در دست احداث است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایرنا «علی عباسی» بیان کرد: مرحله نخست عملیات لوله گذاری خط انتقال آب از کوهپایه به دهستان برزاوند اردستان در حال انجام است که با اجرای این طرح مشکل کم آبی روستاهای این منطقه برطرف خواهد شد.
وی گفت: در سال گذشته ۶۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب در روستاهای شهرستان ساخته شده و در سال جاری نیز ۳۰۰ متر مکعب درحال ساخت است.

مدیر امور آب و فاضلاب اردستان گفت: با اجرای طرح های مختلف آب رسانی ازجمله احداث مخزن، اصلاح شبکه های آبرسانی و اجرای خط انتقال آب می توانیم تنش آبی را در منطقه اردستان کاهش دهیم.
عباسی با اشاره به کاهش بارندگی در سال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت بیان کرد: به همین علت و نیز تنش های آبی چند سال اخیر شاهد افت سطح آب های زیرزمینی می باشیم که در مجموع هر سال از آبدهی چاه ها کاسته شده است.
وی گفت: سالیانه باید ۱۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب اردستان اضافه شود تا بتوانیم شرایط موجود را حفظ کنیم و دچار تنش آبی نشویم.
وی میزان نیاز آبی در پیک مصرف را در امور آبفای منطقه اردستان حدود ۲۲۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: آب شرب در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد به همراه ۱۰۸ روستای این منطقه از طریق ۵۰ حلقه چاه، آب طرح اصفهان بزرگ و ۲۰ رشته قنات تامین می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب اردستان بیان کرد: هر سال نزدیک به هفت میلیون متر مکعب آب تولید و توزیع می شود که آمار پنج ماهه اول سال بیش از سه میلیون متر مکعب می باشد.
عباسی گفت: در حال حاضر روزانه حدود هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب از طریق دستگاه آب شیرین کن مهاباد تصفیه و در اختیار مردم این شهر قرار داده می شود.
وی به اصلاح پنج کیلومتر از شبکه های قدیمی و فرسوده به منظور جلوگیری از حوادث و اتفاقات طی پنج ماه نخست سال اشاره کرد و گفت: اصلاح شبکه های فرسوده از برنامه های جاری و اصلی شرکت می باشد که متناسب با تامین اعتبار انجام می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب اردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۴ فقره انشعاب غیر مجاز شناسایی و قطع شده، این آمار در سال گذشته سه فقره انشعاب بوده است.
عباسی با اشاره به تنش آبی در تعدادی از روستاهای تحت پوشش این شرکت بیان کرد: پایش و شناسایی انشعابات غیر مجاز در دستور کار شرکت قرار گرفته و این موضوع می تواند به پایداری تامین آب کمک کند.
وی گفت: میزان آب بدون درآمد در امور آبفای اردستان حدود ۲۲ درصد است، از این میزان ۱۵ درصد مربوط به هدر رفت واقعی آب است که با اصلاح شبکه های آبرسانی و خطوط انتقال می توان آن را کاهش داد.
مدیر امور آب و فاضلاب اردستان گفت: اردستان، با ۲۸ هزار مشترک آب و سه هزار مشترک فاضلاب، دارای ۱۴۲ کیلومتر خط انتقال آب، ۳۹۰ کیلومتر خط انتقال آب روستایی، ۲۴۲ کیلومتر شبکه شهری، ۷۵۰ کیلومتر شبکه داخلی روستا و ۴۵ کیلومتر شبکه‌ فاضلاب است.
شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان‌ قرار دارد

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.