آزادی ۵۱ نفر از محکومان جرائم غیرعمد از زندان کاشان

رئیس ستاد دیه کاشان از آزادی ۵۱ نفر از محکومان جرائم غیرعمد از زندان این شهر در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «علی راحمی»بیان کرد: این گروه از محکومان مالی مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال بدهکار بودند که توسط شاکیان بخشیده شد و بقیه نیز به صورت وام قرض‌الحسنه کمک نیکوکاران ستاد دیه شهرستان کاشان و اعتبارهای ستاد دیه کشور تأمین شد.

وی گفت: ستاد دیه کاشان با کمک شهروندان نیکوکار، اقدام‌هایی را برای ترویج فرهنگ صلح و سازش انجام داده که در نتیجه آن شاهد کاهش چشمگیر ورود زندانیان جرائم غیر عمد به مرجع قضایی و زندان‌ هستیم.

رئیس ستاد دیه کاشان، بیان کرد: شهروندان نیکوکار منطقه کاشان با کمک‌های خود در ماه‌های محرم و صفر، ۲۱  نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی را از زندان نجات داده و به آغوش خانواده رساندند که این رقم در سال گذشته ۱۴ نفر بود.

وی بیان کرد: بخشش و گذشت، از جمله ارزش‌ها و هنجارهای ملی و دینی ایرانیان است و می‌توان نذرهای مردمی را به کارهای نیک مؤثری مثل آزادی زندانیان غیرعمد اختصاص داد که ناخواسته و از بد حادثه دچار مشکل شده‌اند.

راحمی گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش در دعواهای خصوصی با حضور نیکوکاران و معتمدان محلی با هدف کاهش ورود متهمان جرائم غیرعمد به زندان و تحمیل مشکلات بر خانواده آنها یک ضرورت است.

رئیس ستاد دیه کاشان گفت: باوجود شرایط اقتصادی جامعه کمک‌ شهروندان نیکوکار برای آزادی زندانیان در مقایسه با سال‌های گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است و امیدواریم با ترویج فرهنگ صلح و سازش، جمعیت کیفری کاهش پیدا کند.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.