دو برابر شدن جمعیت سالمند آران و بیدگل در ۱۵ سال اخیر

کارشناس مسئول واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: شاخص جمعیت سالمندان استان اصفهان ۱۳ درصد است و این رقم در این شهرستان ۱۱.۴ درصد است.

منیره سعیدی، در نشست شورای راهبردی سلامت، بیان کرد: جمعیت سالمندان شهرستان آران و بیدگل به رقم ۱۳ هزار و ۹۸۷ نفر رسیده که جوان‌تر از میانگین سنی استان اصفهان  است.

وی گفت: درصد سالمندان شهرستان آران و بیدگل طی ۱۵ سال اخیر حدود دو برابر شده که این موضوع ناشی از افزایش سن امید به زندگی از ۵۴ سال به ۷۴ سال و همچنین کاهش نرخ باروری به عدد ۱.۷ است.

کارشناس مسئول واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود چنانچه در شرایط فعلی برای افزایش نرخ باروری و فرزندآوری برنامه‌ریزی نشود، ظرف ربع قرن آینده از هر سه شهروند یک نفر سالمند خواهد بود.

وی گفت: علاوه بر لزوم توجه به برنامه فرزندآوری و ارتقای شاخص باروری کلی، باید در زمینه ارتقای شاخص‌های تندرستی و سلامت سالمندان در سطح شهرستان اقدام شود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا، سعیدی بیان کرد: ارزیابی در زمینه شیوع بیماری‌های غیر واگیر نشان می‌دهد که سه هزار و ۱۲۵ نفر مبتلا به دیابت و پنج هزار و ۴۲ نفر مبتلا به پرفشاری خون هستند.

کارشناس مسئول واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، بیان کرد: بنا به آمار پرونده‌های سلامت، شش هزار و ۴۹ نفر از سالمندان معادل ۴۳.۲ درصد از آنها مبتلا به اضافه وزن و یا چاقی هستند و  ۳۰۲ سالمند نیز در طبقه‌بندی سالمندان بسیار پرخطر(ناتوانی حرکتی و سکونت فردی و بیماری صعب العلاج و…) قرار دارند.

وی گفت: این آمار ضرورت مداخلات و ارتقای هماهنگی‌های بین سازمانی به منظور ارائه حمایت‌های اجتماعی، معیشتی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی و توان‌بخشی سالمندان بسیار پرخطر شهرستان آران و بیدگل را می‌رساند.

شهرستان آران و بیدگل بر اساس آخرین اطلاعات سامانه یکپارچه بهداشت (سیب)، ۱۲۳ هزار و ۱۶۹ نفر جمعیت  دارد.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.